سلامت نیوز : آلودگی هوای تهران از مرز هشدار رد شد و در آستانه ورود به شرایط ناسالم است. مدیركل شركت كنترل كیفیت هوای تهران از افزایش دو درصدی آلودگی هوای تهران خبر داد. شاخص ذرات معلق كمتر از 5/2 میكرون همچنان روی عدد 155 است. یوسف رشیدی با اعلام اینكه بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران بر میزان غلظت تمام آلاینده‌ها به غیر از آلاینده ازن نسبت به روز گذشته در همین ساعت افزوده شده است، اعلام كرد: «در حال حاضر در نمایشگر سنجش آلودگی، آلاینده منواكسید كربن با یك واحد افزایش روی عدد 55، دی‌اكسید گوگرد با پنج واحد افزایش روی عدد 32 و ذرات معلق كمتر از 5/2 میكرون با 24 واحد افزایش روی عدد 155 و ذرات معلق كمتر از 10 میكرون با 26 واحد افزایش نسبت به روز گذشته در حال حاضر روی عدد 79 ایستاده است. ازن با پنج واحد كاهش نسبت به روز گذشته روی عدد 23 قرار گرفته است.»رشیدی ضمن تاكید بر اینكه هیچ جلسه‌یی درباره آلودگی هوای شهر تهران تشكیل نمی‌شود، گفت: «فعلا هیچ تعطیلی در دستور كار قرار ندارد و تنها تصمیمات جلسه روز شنبه كمیته هشدار آلودگی هوای تهران اجرا می‌شود.»

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اعتماد ؛ از سوی دیگر مدیر روابط عمومی اورژانس تهران از استقرار شش دستگاه اتوبوس آمبولانس در میادین پرازدحام شهر تهران برای مقابله با آلودگی هوا خبر داد. حسن عباسی در این خصوص به ایسنا گفت: «در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه جهت مقابله با آلودگی هوا، شش دستگاه اتوبوس آمبولانس در میادین آزادی، انقلاب، امام حسین(ع)، امام خمینی(ره)، رسالت و تجریش مستقر خواهند شد. در این طرح حدود 30 نفر از پرسنل اورژانس تهران اعم از پزشك، پرستار و تكنسین فوریت‌های پزشكی شركت داشته و از ساعت هشت صبح تا هشت شب خدمات اورژانسی و پزشكی رایگان را به شهروندان تهرانی ارائه خواهند كرد.»وی همچنین از پایتخت‌نشینان خواست از سفرهای غیرضروری درون‌شهری پرهیز كرده و در صورت ضرورت سفر از ماسك مناسب استفاده كنند، و از گروه‌های در معرض خطر نظیر سالخوردگان، نوزادان، كودكان، زنان باردار و بیماران قلبی - تنفسی خواست اكیدا از سفرهای غیرضرور درون‌شهری خودداری كنند. مصرف لبنیات به ویژه شیر و خودداری از ورزش در فضای باز و پارك‌ها نیز از دیگر توصیه‌های وی بود. فروش آرم‌های روزانه ورود به محدوده طرح ترافیك نیز در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه متوقف شد.

دكتر رسول‌علی اشرفی‌پور مدیركل محیط زیست استان تهران با تاكید بر متوقف شدن این طرح در روزهای ذكر شده، از ملزم بودن واحدهای صنعتی به استفاده از سوخت گاز سخن به میان آورد و گفت: «متاسفانه یكی از مشكلات عمده ما برخی نیروگاه‌ها و كارخانجات صنعتی است كه از پتانسیل ایجاد آلودگی هوا برخوردار بوده و از سوخت مازوت به جای گاز استفاده می‌كنند كه این امر موجب می‌شود میزان غلظت آلاینده‌های هوا خصوصا ذرات معلق كمتر از 5/2 میكرون افزایش یابد.»وی درباره تعطیلی مدارس نیز گفت: «هیچ‌گونه تعطیلی در دستوركار قرار ندارد و تمام مدارس و مهدهای كودك روز دوشنبه باز هستند.»مدیركل محیط‌ زیست استان تهران به اطلاعات ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا اشاره كرد و گفت: «بر این اساس بیشترین غلظت آلاینده ذرات معلق كمتر از 5/2 میكرون در پارك رز و پس از آن به ترتیب در شادآباد، شهرك چشمه، اقدسیه، سوهانك، دانشگاه علم و صنعت، پیروزی، ستاد بحران (منطقه 7)، امام خمینی(ره)، پارك رازی، پارك سلامت، شهرداری منطقه 15، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه صنعتی شریف، گلبرگ، پاسداران، شهرداری منطقه 16، پارك شكوفه، مسعودیه و شهرداری منطقه 4 است.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha