دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۷
کد خبر: 61763
سلامت نیوز :برای حفظ سلامت و افزایش طول عمر توصیه می کنیم به چند راهکار ساده که در این مطلب به نقل از «نیوزویک» آمده است توجه کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ هرازگاهی یک شماره تلفن را با کمک از حافظه خود و نه حافظه تلفن بگیرید:این روزها با پیشرفت فناوری همه ما از حفظ کردن شماره تلفن بی نیاز شده ایم.هرچند استفاده از حافظه تلفن بسیار راحت است اما باید دانست که یکی از راه های آسان برای هوشیار نگه داشتن مغز، استفاده از حافظه برای گرفتن حداقل یک یا ۲ شماره در روز است. این امر باعث تقویت عملکرد حافظه و توانایی مغز در یادآوری اطلاعات می شود.

در انتخاب سرویس بهداشتی عمومی دقت کنید:اغلب افراد برای استفاده از سرویس بهداشتی عمومی ، ترجیح می دهند از آخرین سرویس که حالت خصوصی تری دارد، استفاده کنند.

به همین علت همیشه از اولین سرویس کمتر استفاده می شود و کمتر آلوده است. بنابراین برای پیشگیری از عفونت احتمالی همیشه سعی کنید از اولین سرویس استفاده کنید.

پله ها را ۲ تا ۲ تا طی کنید:به جای آسانسور، از پله استفاده کنید زیرا این راهکار در حفظ سلامت بسیار موثر است. این کار باعث تقویت کشاله و عضله ها می شود.

برای پیشگیری از درد، ورزش های کششی را فراموش نکنید:حفظ انعطاف پذیری بدن برای جوان ماندن امری ضروری است. بهترین زمان برای انجام ورزش های کششی زمانی است که عضله ها گرم است. به عنوان مثال پس از حمام کردن، می توان به ورزش های کششی پرداخت. این ورزش ها حالت بدن را بهتر می کند و مانع از درد عضله می شود.

نگه داشتن نفس:این ورزش ساده که در هر جا و هر زمان از روز می توان آن را انجام داد، برای سلامت ریه ها مفید است. کافی است عمیق نفس بکشید و نفس را به مدت ۱۰ ثانیه نگه دارید و سپس از طریق لب های جمع شده به آرامی خارج کنید.

هر لقمه را ۲۰ بار بجوید:نجویدن لقمه ها خطر بروز دیابت را افزایش می دهد. بنابراین هر لقمه غذا را ۲۰ بار بجوید.

میزان ماده غذایی پرکالری را که هوس کرده اید نصف کنید:به جای خوردن یک پاکت کامل چیپس یا یک تکه کیک کامل، تنها نصف آن را مصرف کنید. از این طریق کالری مصرفی کاهش پیدا می کند و زودتر وزن کم می کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha