سلامت نیوز : عبدالرضا امیدوار شهری در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی همچنان جوی پایدار تا روز چهارشنبه بر کشور حاکم خواهد بود.

وی گفت: در این مدت بر تجمع آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت به ویژه تهران افزوده خواهد شد.به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بعدازظهر دوشنبه و طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در سواحل دریای خزر و شمال غرب به ویژه استان‌های گیلان، اردبیل و شمال زنجان سرعت وزش باد گرم شدید خواهد بود و در این مدت افزایش دمایی حدود 4 تا 6 درجه در سواحل جنوبی دریای خزر رخ خواهد داد.

وی افزود: وزش باد نسبتا شدید از بعدازظهر سه شنبه و طی روز چهارشنبه برای شمال‌شرق کشور نیز پیش بینی می شود.امیدوارشهری اضافه کرد: با نزدیک شدن سامانه بارشی از بعدازظهر روز سه‌شنبه افزایش ابر و به تدریج بارش باران از نوار غربی کشور آغاز خواهد شد و همچنین روز چهارشنبه برای نیمه غربی کشور بارش باران و برف پیش بینی می شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تاکید کرد: از عصر دوشنبه و طی روز سه‌شنبه در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و طی روز سه‌شنبه در استان خراسان رضوی سرعت وزش باد افزایش پیدا می‌کند و این شرایط در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر با افزایش دما نیز همراه است که می تواند سبب ایجاد خسارت در مناطق فوق شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha