سلامت نیوز : مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران از پایداری وضعیت هوای تهران در شرایط هشدار خبر داد و گفت: در حال حاضر شهر ری در یک قدمی شرایط اضطرار قرار دارد و آلوده ترین نقطه تهران است.

یوسف رشیدی در گفتگو با مهر بیان کرد: امروزبر اساس گزارش های رسیده از ایستگاه های کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص آلودگی ذرات معلق کمتر از 5/2 میکرون  158 میکرون اعلام شده و هوای پایتخت در شرایط هشدار است.

وی ادامه داد: همچنین شاخص آلودگی ذرات معلق کمتر از 10میکرون امروز به 101 واحد رسیده  از این نظر نیزاست و همچنان وضعیت تهران در حالت هشدار قرار دارد.رشیدی اظهار داشت: در حال حاضر شهر ری آلوده ترین منطقه تهران و شاد آباد و اقدسیه پس از مناطقی هستند که میزان آلاینده ها در آنها به شرایط اضطرار بسیار نزدیک است.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران تصریح کرد: در حال حاضر برگزاری مجدد کمیته اضطرار آلودگی هوا در دستور کار نیست. همچنین هرگونه تعطیلی احتمالی و یا افزایش طرح ترافیک از درب منزل باید در صورت تصویب در کمیته اضطرار آلودگی هوا از سوی استانداری اعلام شود.

وی افزود: پیش بینی می شود وضعیت آلودگی هوا در تهران، فردا نیز به همین صورت باشد و تغییر محسوسی مشاهده نشود.افزایش تشدید بیماریهای قلبی و ریوی و مرگ و میر زودرس در افراد مبتلا به بیماریهای قلبی و افراد مسن و افزایش تنفس در عموم افراد از جمله اثرات منفی آلودگی هوا به شمار می رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha