سلامت نیوز : متخصصان علوم پزشکی آمریکا در یک آزمایش جدید دریافته‌اند که می‌توانند از نوعی داروی سرطان برای ریشه‌کن کردن عفونت نهفته ایدز استفاده کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ آزمایش‌ها نشان داده است که این دارو موسوم به "JQ1" می‌تواند با فعال سازی ویروس «اچ آی وی» عفونت نهفته ایدز را آشکار ساخته و موجب مرئی شدن ویروس در برابر دارو شود به این ترتیب امکان درمان عفونت فراهم می‌شود.

در این مطالعه متخصصان هم از خطوط سلولی حاوی ویروس نهفته اچ ‌آی وی و هم از سلولهای متعلق به بیمارانی که تحت درمان ایدز و فاقد نشانه‌های مشهود و قابل تشخیص از ویروس اچ آی وی در خونشان بودند، استفاده کردند.آنها سپس داروی سرطان "JQ1" را به سلولهای آلوده به ویروس نهفته ایدز در غلظت‌های فیزیولوژیکی استفاده کردند و شاهد واکنش‌های بالقوه این ویروس در برابر دارو بودند.

نتایج آزمایش‌ها تایید کرد که داروی فوق موجب فعال سازی مجدد ویروس‌های نهفته می‌شود و آنها را در برابر دارو قرار می‌دهد. به عبارت دیگر وقتی ویروس‌ها نمایان می‌شوند، داروها می‌تواند به آنها حمله کرده و آنها را نابود سازد.شرح این آزمایش‌ها در مجله «زیست شناسی لوکوسیت» منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha