دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۹
کد خبر: 61800

سلامت نیوز : متخصصان بیمارستان «هنری فورد» در آمریکا هشدار دادند که تزریق استروئید برای کاهش کمردرد در زنان یائسه خطر کاهش تراکم استخوانی را به میزان چشمگیری افزایش می‌دهد.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ این متخصصان در آزمایش جدید دریافتند زنان یائسه پس از درمان به روش تزریق استروئید اپیدورال برای تسکین کمردرد در معرض خطر کاهش شدید تراکم استخوانی در استخوان لگن قرار می‌گیرند.

«شلومو ماندل» از متخصصان برجسته ارتوپدی در این بیمارستان تاکید کرد: زنانی که پس از یائسگی با این شیوه تحت درمان قرار می‌گیرند، در مقایسه با زنانی که هرگز تزریق استروئیدی انجام نداده‌اند، شش ماه پس از آغاز درمان شش برابر بیشتر با خطر کاهش تراکم استخوانی در ناحیه لگن مواجه می‌شوند.

دکتر ماندل تصریح کرد: با توجه به این یافته پزشکان باید در تجویز استروئید تزریقی برای این بیماران بسیار محتاطانه‌تر عمل کنند بویژه در مورد بیمارانی که بیشتر مستعد شکستگی‌های استخوانی هستند.

بعلاوه پزشکان و متخصصانی که ناچار به تجویز این دارو هستند باید در کنار آن استفاده از مکمل‌های کلسیم و ویتامین D و نیز ورزش کردن را نیز در برنامه درمانی بیمار خود قرار دهند.

آمارها نشان می‌دهد که کمر درد در آمریکا یک مشکل پزشکی شایع است به طوری که از هر 10 آمریکایی هشت نفر در طول زندگی خود با این مشکل مواجه می‌شوند.جزئیات این مطالعه در مجله اسپاین منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha