سلامت نیوز : رییس سازمان غذا و دارو ایران گفت: برخی تعاونی‌های مرزی می‌توانند کالاها را وارد یا خارج کنند که در تلاش هستیم با کمک استانداری خوزستان و دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز این تعاونی‌ها فعال شوند تا بتوانند برخی اقلام دارویی و لوازم پزشکی را با رعایت کیفیت به کشور وارد کنند.

دکتر احمد شیبانی در گفت‌وگو با (ایسنا) ، اظهار کرد: همین کار موجب می‌شود که تا حد زیادی در این مرزها از قاچاق دارو جلوگیری شود.

وی افزود: در زمینه تامین دارو در استان خوزستان، مشکل خاصی وجود ندارد و نسبت به استان‌های دیگر که کمبودهایی گزارش شده است در این استان کمبود دارو نیست و از وضعیت دارویی خوزستان راضی هستیم.

رییس سازمان غذا و دارو با بیان این‌که چند قطب برای حوزه غذا و دارو کشور تعیین شده است، گفت: پیش از این خوزستان یک قطب مجزا نبود و در قطب‌های دیگر فعالیت‌ می‌کرد که به تازگی این استان نیز به عنوان یک قطب معرفی شده و استان‌های هم‌جوار و مخصوصا استان‌هایی که گمرک و واردات و صادرات دارو و دارند در قطب خوزستان قرار گرفته‌اند.

شیبانی عنوان کرد: معاونت‌های غذا و دارو دانشگاه‌های علوم پزشکی بوشهر، هرمزگان، قشم، کیش، دزفول و آبادان در این قطب قرار گرفته‌اند و اهواز مرکز قطب است.

وی ادامه داد: اگر سرمایه‌گذاران استانی برای ساخت کارخانه داروسازی همکاری کنند، سازمان غذا و دارو آمادگی دارد که برای آنان مجوز صادر کرده و همکاری کند.

شیبانی تصریح کرد: در استان‌هایی که دانشکده داروسازی دارند، وجود یک یا دو کارخانه داروسازی ضرورت دارد و داروسازان می‌توانند در این کارخانه‌ها آموزش ببینند.

رییس سازمان غذا و دارو گفت: دولت و وزارت بهداشت نمی‌توانند یک کارخانه داروسازی را ایجاد کنند، بلکه باید بخش خصوصی در این حوزه سرمایه‌گذاری کند و سازمان غذا و دارو و نیز مجوزهای مورد نیاز را صادر کرده و در این راه به آنها کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha