سلامت نیوز : حسن ابوالقاسمی در گفت‌وگو با فارس افزود: بیمه‌ها باید لطفشان را شامل حال بیمارستانهای دولتی کنند اما متأسفم که هنوز بیمه‌های تکمیلی پای کار نیامده و با مراکز درمانی دولتی قرارداد نبسته اند.

وی ادامه داد: این سوالی است که باید مسئولان بیمه‌های تجاری پاسخ دهند که چرا با بخش دولتی قرارداد نمی‌بندند و حتی قراردادی را که با بخش های دیگر می‌بندند را با نصف قیمت با بیمارستان دولتی منعقد نمی کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: با بستن قرارداد بیمه‌ها با بخش دولتی بسیاری از گرفتاری های ما حل شده و خیلی از منابع ما نیز تامین می شود.بیمارستانهای دولتی علاوه بر اینکه از کمبود بودجه رنج می‌برند باید مشکل قرارداد نبستن با بیمه‌ها را نیز متحمل شوند.

ابوالقاسمی تصریح کرد: البته امیدواریم با توافقی که با رئیس بیمه مرکزی داشتیم و جلساتی که وی با روسای بیمه داشته و از آنها خواسته با بیمارستانهای دولتی قرارداد ببندند،این امر محقق شود و شاهد قراردادهای جدید باشیم

وی در مورد عدم عقد قرارداد بیمه‌ها با پزشکان خانواده نیز گفت: لازمه تلاشی که دانشگاه برای آموزش پزشکان،هماهنگی برای ایجاد زیرساختهای دانشگاه و متقبل شدن هزینه ها داشته،انعقاد قرارداد دانشگاه با بیمه‌ها بوده است.اما هنوز منتظر بستن قراردادها هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: باید بیمه‌ها در این زمینه جدی تر عمل کنند و پای کار بیایند.در حوزه تحت پوشش این دانشگاه،3 هزار پزشک تاکنون در طرح پزشک خانواده ثبت نام کرده‌اند و 550 پزشک به بیمه ها معرفی شده‌اند اما هنوز منتظر عقد قرارداد هستیم.

ابوالقاسمی ادامه داد: شروع کار نسخه 02 عقد قرارداد بیمه‌ها با پزشکان است و تک تک نمی‌توان با پزشکان قرارداد بست بلکه باید تعداد زیادی از پزشکان بیمه شوند تا این امیدواری در پزشکان ایجاد شود که این طرح ملی است و در این صورت، مردم هم مشتاق می‌شوند برای ثبت نام پزشک خانواده خود اقدام کنند.

وی اظهار کرد: اگر بیمه‌ها مشکل بودجه‌ای هم دارند باید سریعتر اعلام کنند چون در برنامه پزشک خانواده برنامه زمانبندی مهم است و برای جلب اشتیاق و اعتماد مردم به این طرح لازم است که بیمه ها وارد عمل شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha