دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۵
کد خبر: 61816

سلامت نیوز : بر اساس تحقیقات پزشکی، به نظر می‌رسد که چاقی یا اضافه وزن – حتی اگر افراد دچار بیماریهای قلبی یا سرطان نباشند- می‌تواند باعث کوتاه شدن عمر شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ محققان در این تحقیقات خود وضعیت حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را بررسی کردند.روشن است که وزن اضافی می تواند خطرات سلامتی به همراه داشته باشد و باعث بروز موارد مرگ زودهنگام شود.

در سالهای اخیر، برخی از تحقیقات اشاره کرده بود که وزن اضافی هیچ تاثیری در میانگین مرگ و میر ندارد اما علی مقداد استاد بهداشت عمومی دانشگاه واشنگتن در شهر سیاتل آمریکا تاکید کرد: نتایج تحقیقات جدید محققان مرکز ملی سرطان که در مجله پرشکی نیوانگلند منتشر شد، می‌تواند به بحث و جدل درزمینه ارتباط بین اضافه وزن و خطر مرگ زودهنگام پایان دهد.

مقداد که روی چاقی و مرگ و میر مطالعه می‌کند اما در تحقیقات جدید شرکت نداشت، گفت: امیدواریم که به بحث و جدل در این زمینه پایان دهیم و روی کمک به مردم برای داشتن زندگی وسلامت طولانی تر تمرکز کنیم.

تهیه کنندگان این تحقیقات جدید به سرپرستی دکتر آمی برنگتون اطلاعات 19 مطالعه را که در گذشته روی یک میلیون و 460 هزار مرد و زن سفید پوست 19 تا 84 انجام شد، جمع آوری کردند.

بر پایه این گزارش، برای محققان دشوار بود که رابطه بین وزن و خطر مرگ را تعیین کنند زیرا بسیاری از مطالعات درباره این موضوع، سیگاری ها و مبتلایان به بیماریهای قلبی وسرطانی یا دارای پیشینه سکته مغزی را بررسی کرده بودند که همه این عوامل با چاقی و مرگ زودهنگام در ارتباط هستند.

بدین منظور، برینگتون و همکاران افراد سیگاری و ترک سیگار کرده و مبتلایان به بیماریهای قلبی و سرطانی را از تحقیقات خود کنار گذاشتند.یک گروه ۱۶۰ هزارو ۸۷ نفری از افراد یاد شده در طول مطالعات گذشته که به طور میانگین 10 سال طول کشیده بود، مرده بودند.

زنان چاق در طول تحقیقات بیشتر در معرض مرگ و میر قرار داشتند در حالی که زنان دچار چاقی مفرط ۲ برابر و نیم بیشتر در معرض مرگ بودند و این روند در مورد مردان نیز صدق می‌کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha