سلامت نیوز : حسین پاکدامن در گفت‌وگو با فارس افزود: آلودگی هوا که به شکل میزان بالای مونوکسید کربن و همچنین مواد سمی دیگر وجود دارد روی سیستم عصبی مغز ممکن است اثرگذار باشد.

وی ادامه داد: بنابراین آلودگی هوا ارتباط مستقیمی با ابتلای افراد به سردرد،گیجی، اختلال حافظه،ضعف و بی‌حالی،خستگی و همچنین بی قراری دارد و در صورت تشدید هوای آلوده،این علائم تثبیت می‌شوند.

رئیس انجمن مغز و اعصاب ایران توصیه کرد: افرادی که مشکلات ریوی و قلبی دارند در گروه افرادی با محدودیت حاد قرار دارند بنابراین زمانی که وضعیت هوا در شرایط هشدار قرار دارد نباید در خیابانها و هوای آزاد تردد کنند.

پاکدامن گفت: اما افرادی که دچار بیماریهای مزمن هستند با اینکه سریعاً عوارض آلودگی خود را نشان نمی‌دهند اما این آ‌لودگی‌ها عوارض طولانی و خطرناکی را مانند سکته‌های مغز در پی دارند.

وی تصریح کرد: بنابراین افرادی که در تماس مستمر با آلودگی هوا و گازهای سمی هستند یا افرادی که به محض تماس با این هوا دچار سردرد می‌شوند، سیستم عصبی آنها دچار عوارض تدریجی می‌شود که در آینده خطر آفرین است.

رئیس انجمن متخصصان مغز و اعصاب ایران همچنین تاکید کرد: افرادی که دچار سردردهای مزمن،عصبی یا میگرن هستند با قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا علائم دردشان تشدید می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha