سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۴
کد خبر: 61838
سلامت نیوز : وزارت تحت ریاست محمد عباسی کم مشکل داشت حالا باید بخشی از توان بدنه کم‌رمق خود را معطوف به جمع و جور کردن حاشیه‌های درشت و کوچک هم کند. خیابان سئول شمالی در ساعات نزدیک به ظهر دیروز رفتار تازه‌ای از جامعه ورزش به خود دید. رفتاری که بیشتر به یک بدعت شبیه بود تا رفتار. بدعتی که در ابتدا با رویکردی اعتراضی علیه وزارت ورزش و فدراسیون نابینایان آغاز، به تحصنی پرحاشیه بدل و به نماز جماعت ختم شد. جنس تحصن روز گذشته ورزشکاران نابینا و کم‌بینای معترض تفاوت داشت با تحصن‌های صنفی که گاه و بی‌گاه در جامعه اتفاق می‌افتد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از قانون ؛ این جریان اعتراضی دیروز در اعتراض به سیاست‌های محمد اسد مسجدی رئیس فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان شکل گرفت و در ادامه توهین یکی از نمایندگان حراست وزارت ورزش به برخی از این ورزشکاران رنگ و بوی سیاسی به جریان این تحصن داد و حتی با شعارهایی علیه وزارت ورزش و فدراسیون نابینایان همراه شد.

  تحصن‌کنندگان چه می خواستند؟
جلال روغنی نماینده معترضان نابینا که از ناحیه دو دست و دو چشم دچار جانبازی شده درباره علت تجمع و تحصن نابینایان در مقابل درب وزارت ورزش و جوانان می‌گوید: ما از وزارت ورزش و جوانان می‌خواهیم متولی مستقیم ورزش نابینایان یک فرد نابینا باشد چرا که توانایی و مهارت مدیریت کردن مهم است نه اینکه چشم بینا داشته باشد. نمی‌توان گفت کسی که نمی‌تواند ببیند مدیر نیست. تاکنون افراد زیادی در فدراسیون نابینایان به عنوان رئیس منصوب شده‌اند و نتیجه نگرفته‌اند. وی در ادامه مدعی می‌شود: چطور وقتی رضازاده ریاست فدراسیون وزنه‌برداری را بر عهده گرفت در این رشته موفق بودیم، در کشتی هم وقتی مدیران باتجربه راس امور را در اختیار گرفتند موفق ظاهر شدیم. یک بار برای دو سال امور فدراسیون را به خود نابینایان واگذار کنند. طبق نتایجی که در بازی‌های پارالمپیک لندن از چند ده نفر نماینده ورزش نابینایان گرفتیم مشاهده کردیم که به دلیل سوء مدیریت سهم ما از مدال فقط یک مدال نقره بود. ما می‌خواهیم یک نفر از جنس خودمان در راس کار قرار بگیرد و شرایط بهتری برای نابینایان ایجاد شود. ما سه سال است که پیگیر این مسئله هستیم. امروز(دیروز) هم شاهد این تجمع بودید. همه ورزشکاران ما جانبازان و معلولان نظام هستند و دوست دارند که افتخار بیافرینند.

  توهین نماینده حراست به معترضان
جریان این تحصن آنجا رنگ و بوی واقعی به خود گرفت که یکی از معترضان مدعی شد نماینده حراست وزارت ورزش به او و سایر ورزشکاران نابینا توهین کرده است. روغنی در واکنش به یکی از ورزشکاران نابینا که گفت مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان به یکی از جانبازان دفاع مقدس توهین کرده می‌گوید: مدیرکل حراست وزارتخانه توهینی نکرده است. ورزشکاران ما می‌خواستند بیایند و نقدی به عملکرد رئیس فدراسیون داشته باشند. یکی از کارشناسان حراست وزارت ورزش و جوانان هفته گذشته گفته است که ما به شما کیک و ساندیس نمی‌دهیم، بیخود به اینجا نیایید. وی همچنین در واکنش به این سوال که رفتار مسئولان ارشد دستگاه ورزش با رفتار اعتراضی شما چگونه بود، می‌گوید: امروز هم معاون وزیر، مدیرکل حراست و مدیر کل حوزه وزارتی به میان معترضان آمدند و دلجویی کردند. از همه عذرخواهی شد، قرار است هفته آینده جلسه‌ای تشکیل و به خواسته ما رسیدگی شود تا امور نابینایان به خودشان واگذار شود.

  واکنش نماینده حراست وزارت ورزش
یکی از مسئولان حراست وزارت ورزش و جوانان که به میان تجمع‌کنندگان جانباز و نابینا در مقابل وزارت ورزش و جوانان حضور یافته بود، در پاسخ به این پرسش که چرا کارشناس حراست وزارتخانه به یک جانباز توهین کرده و آیا با وی برخورد خواهد شد؟ گفت: کارشناس ما چنین حرفی نزده و بینی و بین‌ا... می‌دانیم که چنین حرفی نزده است. کارشناس ما خودش به جبهه رفته و امکان ندارد که چنین توهینی به مقام یک جانباز کند. وی در پاسخ به این پرسش که اظهارات شما به این معناست که این جانباز که خودش در تجمع شرکت کرده دروغ می‌گوید؟ تاکید کرد: شاید به اندازه یک هزارم این احتمال وجود داشته باشد که این حرف زده شده باشد. ما عاشق جانبازان هستیم و خودمان از همین قشر به حساب می‌آییم. آن‌ها سعادت داشتند که چشم‌شان را در جنگ از دست بدهند. ما به میان جانبازان آمدیم و چشمان و دستان‌شان را بوسیدیم.

  برپایی نماز جماعت و پایان تحصن
اما قسمت پایانی این تحصن بعد از حضور وزیر ورزش و معاونانش در جمع معترضان به نماز جماعت ختم شد. محمد عباسی، حمید سجادی، عصمت‌ا... ساکی‌زاده و رمضان‌پور مدیرکل حراست وزارت ورزش که خبر تحصن نابینایان و برخی جانبازان جنگ را در محل درب خروجی وزارت ورزش شنیده بودند بلافاصله خود را به جمع آنها رسانده و برای جلوگیری از بروز رفتارهای شدید‌تر ضمن عذرخواهی از معترضان و قول مساعد برای حل مشکل آنها، تحصن‌کنندگان را به نمازخانه وزارتخانه راهنمایی و نماز ظهر را با هم اقامه کردند.

  مسجدی می‌رود؟
غائله نابینایان در خیابان سئول شمالی دیروز برای مسئولان وزارت ورزش و جوانان ختم به خیر شد اما باید دید وزیر ورزش بازهم پای ماندن محمداسد مسجدی خواهد ایستاد یا خیر. فردی که شنیده شد یک ماه پیش در واکنش به این اعتراضات یک‌بار از سمت خود استعفا و با مخالفت محمد عباسی مواجه شده بود. هرچند که بعید است وزیر ورزش که این روزها درگیر حاشیه‌های بسیاری در مجموعه خود است توان و حوصله حواشی این چنینی را داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha