معاون سلامت وزارت بهداشت گفت: تاكنون هیچ موردی از بیماری وبا در كشور گزارش نشده است اما برای پیشگیری از بروز این بیماری با توجه به سوابق قبلی مبنی بر ورود بیماری با همكاری وزارت كشور در مرزهای شرقی قرنطینه داریم.

موید علویان، در گفت و گو با فارس، افزود: از ابتدای امسال تا الان موردی از وبا در كشور به وزارت بهداشت گزارش نشده است اما مثل هر سال به شبكه بهداشت و درمان اطلاع داده‌ایم كه مراقبت باشند، این مراقبت دو بعد دارد هم مراقبت از آب آشامیدنی سالم است و هم از آبیاری سبزیجات مراقبت می‌شود.
وی ادامه داد: سال گذشته فقط 22 مورد وبا در كشور داشتیم كه 15 مورد آن افراد خارجی بودند افرادی كه از كشورهای همسایه شرقی وارد ایران شده بودند، این اطلاعات نشان داد كه مراقبت از خارجی‌ها برای پیشگیری از وبا خیلی اهمیت دارد، به همین علت گفتیم كه مراقبت و ساماندهی بیشتری از اماكن مسافرتی به خصوص در قم شود زیرا ممكن است اتباع این كشورها برای زیارت بیایند.
علویان گفت: به نیروهای بهداشتی كشور ابلاغ شده است كه به محض اینكه موردی از بیماری وبا را مشاهده كردند به سرعت اقدامات لازم برای كنترل آن انجام دهند.
معاون سلامت وزارت بهداشت افزود:در مورد آبیاری سبزیكاری‌ها با فاضلاب هم در خیلی استانها، مراكز بهداشتی- درمانی دقت بیشتری دارند و گزارشهایی كه برای ما می‌فرستند حاكی از این است كه الان این اتفاق نمی‌افتد، البته نمی‌شود با قاطعیت گفت اصلا در هیچ جای كشور نیست، اما اكثر گزارشهای كه رسیده نفی این كار است و نشان می‌دهد با همكاری وزارت جهاد كشاورزی مراقبتهای خوبی از این نظر می‌شود.
وی ادامه داد:نكته مهم برای پیشگیری از وبا رعایت بهداشت فردی توسط مردم است، استفاده از آب آشامیدنی سالم و شستن دستها مهمترین اصولی است كه مانع از بروز این بیماری می‌شود.
علویان گفت: سال گذشته مواردی از آبیاری با فاضلاب را در كشور داشتیم اما براساس اطلاعاتی كه الان من دارم این مسئله به خصوص در استان تهران تعطیل شده است.
وی افزود: برای جلوگیری از ورود این بیماری در مرزهای شرقی نیز موضوع را به وزارت كشور منعكس كردیم و اكنون در مرزهای شرقی قرنطینه داریم و افرادی كه مراجعه می‌كنند با كمك نیروی انتظامی از نظر بیماری وبا كنترل می‌شوند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha