یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 6187

این فرضیه که باکتریها مرگ ما را تسریع می کنند مورد تردید محققان است بدین معنی که زندگی در شرایط استریل طول عمر را افزایش نمی دهد.

تصور براین بوده که پاسخ سیستم ایمنی که حتی بوسیله باکتریهای بی زیان ایجاد می شود با مصرف انرژی ، روند پیر شدن را سرعت می بخشد.
امامطالعه مگس میوه نگهداری شده در شرایط بدون باکتری نشان داده است آنها بیش از حشرات موجود در شرایط طبیعی و واجد باکتری عمر نمی کنند.
به گزارش بی بی سی محققان دانشگاه کارولینای جنوبی می گویند آزمایش آنها در موجودات عالی تر که برای هضم مناسب غذا و سایر اعمال به باکتری ها نیازمندند ، قابل تکرار نیست.
اما نتایج بدست آمده در مگس میوه هم درمورد مطالعه پیری انسان کاربرد دارد. در هردو این موجودات یعنی انسان و مگس میوه تعداد باکتری های زنده در بدنشان با افزایش سن زیاد می شود. پاسخ ایمنی ذاتی یا طبیعی به باکتریها در هر دو گونه مشابه بوده با افزایش سن کاهش می یابد.
اما بر اساس مطالعه فوق این فاکتورها ممکن است ارتباطی با پیری نداشته باشند.
به گفته محققان بسیاری ازافراد گمان می کنند اگر بار باکتریایی بدن کسی که رو به پیری است افزایش یابد خوب نیست.
گرچه مگس های میوه باکتری های زیادی دارند و دارای پاسخ ایمنی قوی به این باکتریها هستند ، این امر محدود کننده طول عمر حشره نیست. مقایسه مگس های میوه رشد یافته در شرایط بدون میکروب ، مگس های پرورش یافته در محیط طبیعی و مگس هایی که در بزرگسالی در شرایط ضدعفونی شده نگهداری شدند نشان داد همه مگس ها به مدت تقریبا سه ماه زنده ماندند.
اما انسان ها در جهان بدون میکرب زندگی نمی کنند و با افزایش سن آسیب پذیری آنها به عفونت بیشتر می شود. ایمنی بدن انسان نیز با همین روند کاهش می یابد و لذا تحقیق برای یافتن روشهایی جهت بهبود توانایی مقابله با عفونت حائز اهمیت است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha