سلامت نیوز : مجید روحی در توضیح اهداف برگزاری این جشنواره (IRDEC 2012) عنوان کرد: ارائه آخرین دستاوردها، نوآوری‌ها و معرفی کارآفرینان، محققان و تولیدکنندگان برتر در عرصه تولید تجهیزات دندانپزشکی همچنین نظام‌مند کردن برگزاری نمایشگاههای حوزه تجهیزات دندانپزشکی، بین‌المللی شدن و مطرح شدن در منطقه از جمله اهداف عمده برگزاری این جشنواره است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی گفت: نگرش ویژه برگزارکنندگان این جشنواره نیز ارتقای سطح کمی و کیفی امر تولیدات دندانپزشکی است.

روحی افزود: ایجاد جذابیت برای سرمایه‌گذاری در بخش صنعت لوازم دندانپزشکی، افزایش مشارکت‌های گروهی، صنفی و همکاری و هماهنگی بخش صنعت و دانشگاه و مراکز تحقیقاتی و دانش بنیان نیز از جمله دیگر اهداف برگزاری این جشنواره هستند.

رئیس ستاد برگزاری نخستین جشنواره کارآفرینان تولید و تجارت دندانپزشکی (IRDEC 2012) با اشاره به اینکه 60 تا 70 درصد نیاز بازار به تجهیزات دندانپزشکی در داخل کشور تولید می‌شود، عنوان کرد: البته میزان تولید و نیاز در گروه‌های مختلف متفاوت است.

وی افزود: به عنوان مثال نزدیک به 100درصد یونیت دندانپزشکی، تجهیزات لابراتواری و پروتزهای دندانی، پری کلینیکی و آموزش دندانپزشکی، دندان مصنوعی، مواد دندانی، ضدعفونی کننده‌ها، دستکش و مواد قالب‌گیری توسط شرکت‌های تولیدی ساخته می‌شوند البته هنوز در ارتقاع سطح تکنولوژی و کیفیت در سطح عالی نیستیم که باید محققان و تولید کنندگان بیشتر تلاش کنند.

وی افزود: اما در زمینه ساخت سیستم‌های های‌تک نظیر دستگاه‌های تصویربرداری، لیزرو ایمپلنت دندانی در ابتدای راه هستیم. به عنوان مثال تولید ایمپلنت های دندانی ارزش افزوده خوبی دارد و می‌توان بر روی آن سرمایه‌گذاری کرد، در این جشنواره نیز از کار آفرینان و تولیدکنندگان برتر در زمینه های مختلف تقدیر می‌شود و لوح یادبود و تندیس برترین ها اعطا می‌شود.

روحی با بیان اینکه نخستین جشنواره کارآفرینان تولید و تجارت دندانپزشکی (IRDEC 2012) از 28 آذر تا اول دی در سالن‌های 20، 21 و 22 محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، اظهار کرد: در مجموع حدود 50 شرکت تولیدکننده داخلی در نمایشگاه حضور خواهند داشت. اکثر این شرکت‌ها حائز تاییدیه‌ها و گواهینامه‌های کیفیت از موسسات معتبربین‌المللی هستند و در میان آنها نام شرکت‌هایی با سابقه حضور سه دهه فعالیت در عرصه تولید تجهیزات ومواد دندانپزشکی به چشم می‌خورد.

رئیس ستاد برگزاری نخستین جشنواره کارآفرینان تولید و تجارت دندانپزشکی (IRDEC 2012) اضافه کرد: علاوه بر این بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده داخلی مبادرت به امر صادرات کالا نیز می‌کنند. در واقع در امر صادرات نیز پیش رو بوده‌ایم ولی سطح کمی صادرات مورد قبول نیست و یکی از اهداف مهم این جشنواره دستیابی به بازارهای خارجی است که باید برای آن برنامه ریزی کرد.

به گفته روحی در کنار جشنواره چندین سمینار با موضوعات متنوعی نظیر بازاریابی، نحوه فروش، توسعه صادرات، مشارکت شرکت‌ها برای تولیدات جدید و مدیریت یکپارچه نیز در نظرگرفته شده است.

وی با اعلام خبر تقدیر از شرکت‌های برتر در عرصه تولید تجهیزات دندانپزشکی از تمام دندانپزشکان، روسای دانشگاه‌ها، اساتید و دانشکده‌های دندانپزشکی سراسر کشور، دانشجویان، انجمن‌های دندانپزشکی،تجار، تولیدکنندگان، توزیع کنندگان، مراکز تحقیقاتی و سایر مسئولان و اصحاب رسانه برای حضور در این جشنواره دعوت کرد.نخستین جشنواره کارآفرینان تولید و تجارت دندانپزشکی (IRDEC 2012) از 28 آذر تا 1 دی 1391 در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha