سلامت نیوز : آریا شیخ مظفری در گفت‌وگو با  فارس افزود: مشکلات ناشی از آلودگی هوا به شکل سردرد و سرگیجه و با شدت و ضعف متفاوت در افراد خود را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: اولین کاری که هر شهروندی باید انجام دهد این است که مسائل مربوط به آلودگی شهر را از خود بداند چرا که سلامت جسمی و روحی همه ما منوط به رعایت حقوق شهروندی است.عدم استفاده از وسایل نقلیه شخصی با توجه به میزان رطوبت و سردی هوا و پدیده گلخانه‌ای می‌تواند بسیار کارساز باشد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: سردرد و سرگیجه ناشی از آلودگی سرب و مونوکسیدکربن به خصوص در افراد سالخورده و افرادی که دچار مشکلات تنفسی و قلبی هستند جدی تر است.

شیخ مظفری افزود: آمار مراجعه بیماران مبتلا به سردرد و سرگیجه در روزهایی که وضعیت هوا در شرایط هشدار است بیشتر می‌شود که این امر را در یکی دو روز اخیر نیز شاهد بوده‌ایم.وی ادامه داد: بنابراین به والدین توصیه می‌شود از تردد کودکان خود در محیطهای شلوغ و آلوده خودداری کنند و افراد سالخورده بالای 60 سال نیز تا جایی که امکان دارد در این روزها کمتر از منزل بیرون بیایند.

این جراح و متخصص مغز واعصاب گفت: مصرف شیر و میوه تازه از مسمومیت ناشی از استنشاق فلزات سنگین و سرب در هوا جلوگیری می‌کند که بهتر است مردم در این روزها این اقلام را بسیار مصرف کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha