سلامت نیوز : باقر لاریجانی صبح امروز در مراسم افتتاح بخش IVF بیمارستان شهید اکبرآبادی اظهار داشت: این بیمارستان مجتمع خدماتی درمانی برای زنان است که ماهانه 500 زایمان طبیعی و 500 عمل سزارین در این منطقه شهر در آن انجام می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی با اشاره به اینکه ۳ بیمارستان جامع زنان در مجموعه علوم پزشکی تهران فعال هستند،‌افزود: بیمارستان شهید اکبرآبادی،‌آرش و بیمارستان زنان تهران به شهروندان تهرانی خدمات ارائه می‌کنند که با مطالعه‌ای که انجام شده به این نتیجه رسیدیم که وجود بیمارستان جامع زنان در درمان این قشر بسیار مفید است و در تمام دنیا هم بیمارستان جامع زنان وجود دارد.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران سیاست این دانشگاه این است که به تدریج متخصصان مختلف در بیمارستان‌های جامع زنان اضافه شود.

لاریجانی تاکید کرد: علی‌رغم آنکه 2500 دستیار تخصصی و فوق تخصصی در کشور تربیت می‌شوند ولی اغلب این دستیاران به مناطق محروم می‌روند و ما باید سعی کنیم تا متخصصان را به این مجموعه معطوف کنیم.

وی به برنامه علوم پزشکی تهران برای ساخت یک بیمارستان جدید در کنار بیمارستان شهید اکبرآبادی اشاره کرد و گفت: به دلیل موقعیت جغرافیایی و کمبود زمین مجبور شدیم تا کارهای کارشناسی بیشتری را انجام دهیم ولی امیدواریم تا پایان سال و تهیه زمین بخش‌هایی از کار را شروع کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گروه زنان و زایمان را یکی از گروه‌های پرجمعیت در بخش دستیاری دانشگاه علوم پزشکی تهران عنوان کرد و گفت:‌ امیدواریم در آینده نزدیک بتوایم بخش آموزشی و فلوشیپ IVF را در بیمارستان اکبرآبادی راه‌اندازی کنیم.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود از راه‌اندازی پژوهشکده سلامت زنان و کودکان خبر داد و گفت: با کمک سه مرکز تحقیقاتی طی چند روز اخیر توانسته‌ایم تا مجوز راه‌اندازی این پژوهشکده را از شورای گسترش دریافت کنیم.

در ادامه این مراسم مهناز اشرفی، فوق تخصص نازایی و مسئول بخش IVF بیمارستان اکبر‌آبادی در مورد هزینه‌های درمانی در این بخش گفت:‌ یکسری تمهیدات را در این بخش در نظر گرفته‌ایم تا هزینه کمتری برای انجام روش‌های کمک باروری از مراجعه‌کنندگان دریافت کنیم چرا که اکنون هزینه انجام اینگونه اعمال چیزی حدود 4 تا 5 میلیون تومان است و ما بنا داریم تا حداقل هزینه یعنی یک میلیون تومان را در نظر بگیریم.

بیمه‌ها درمان ناباروری را پوشش ندهند کار پیش نمی‌رود

وی بیمه‌ها را یکی از کلیدهای حل مشکلات هزینه‌های درمانی عنوان کرد و گفت: این عمل حداقل به دلیل داروهای مصرفی پرهزینه است و اگر از نظر بیمه و سایر ابعاد حمایت نشویم بسیاری از بیماران شانس باروری و سن آن را از دست می‌دهند.

مشکلات مالی مانعی برای درمان برخی زوجین نابارور

اشرفی تاکید کرد: البته اکثر کشورهای دنیا هنوز نتوانسته‌اند نازایی را زیر پوشش بیمه ببرند و این امر فقط مشکل کشور ما نیست اما این حقیقت را باید پذیرفت که برخی بیماران فقط به خاطر مشکلات مالی امکان درمان را از دست می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha