سلامت نیوز : هوشنگ فولادی در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: بر اساس مصوبات کاهش آلودگی هوای تهران اورژانس تهران موظف شده است که مراکز ارائه خدمات سرپایی در میادین شهر ایجاد کند.به همین علت 6 مرکز اتوبوس آمبولانس برای ارائه خدمات اکسیژن‌تراپی در میادین آزادی، امام خمینی(ره) تجریش، ولی عصر، انقلاب و رسالت مستقر شده است.

وی ادامه داد: در این مراکز افرادی که بر اثر آ‌لودگی هوا دچار عوارض می‌شوند، می‌توانند مراجعه کنند و در صورت نیاز به مدت 15 تا 20 دقیقه از خدمات اکسیژن تراپی استفاده می‌کنند.رئیس اورژانس تهران گفت: روز گذشته ۵۰ شهروند تهرانی برای استفاده از خدمات اکسیژن تراپی به این مراکز مراجعه کردند که بیشتر آنها افراد سالمند و بیماران قلبی و تنفسی بودند.

فولادی ادامه داد: با توجه به وضعیت آلودگی هوا تمام مأموران و پایگاههای اورژانس تهران در حالت آماده باش هستند و مردم اطمینان داشته باشند که در صورت هر گونه نیاز به خدمات اورژانسی مأموران اورژانس در اسرع وقت به آنها خدمات رسانی می‌کنند.

وی در پاسخ به این پرسش فارس که آیا میزان تماسهای مردم طی روزهای دارای آلودگی هوا افزایش یافته است، توضیح داد: در این مورد هیچ مطالعه دقیقی انجام نشده است و برای رسیدن به این آمار باید آمار تماسهای مردمی و آنالیز آنها را با روزهای که هوا آلوده نیست مقایسه کنیم اما در این روزها تماس بیماران قلبی و عروقی و تنفسی نسبت به روزهای دیگر بیشتر است. اما چون بیشتر عوارض آلودگی هوا بلند مدت است به صورت اورژانسی تغییر محسوسی را شاهد نیستیم.

وی گفت: به مردم توصیه می‌کنیم در روزهایی که هوا آلوده است تا جای ممکن از خانه بیرون نیایند و سفرها و دید و بازدیدهای خود را به حداقل برسانند زیرا تعطیلات آ‌لودگی هوا برای دید و بازدید نیست و در صورت نیاز به خروج از منزل حتی المقدور از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

رئیس اورژانس تهران ادامه داد:‌ توصیه دیگر ما به مردم این است که رعایت رژیم غذایی این ایام را داشته باشند و از لبنیات، شیر و ماست کم چرب و همچنین میوه و سبزی کافی در این روزها استفاده کنند.

وی اضافه کرد: در مورد استفاده از ماسکها نیز باید گفت، ماسکهای کاغذی که اغلب برای جلوگیری از آلودگی هوا مورد استفاده قرار می‌گیرد، هیچ تأثیری ندارند و آلاینده های گازی و ذرات کوچکتر از ۲.۵میکرون به راحتی از آن عبور می‌کنند.

وی گفت: در این زمینه استفاده از ماسکهای چند لایه N95 که البته قدری گرانتر هستند و در مراکز فروش تجهیزات پزشکی ( و نه داروخانه‌ها) به فروش می‌رسد،‌توصیه می‌شود و اگر امکان دسترسی به این ماسکها نیست استفاده از دستمالهای مرطوب که آلاینده‌های محلول در آب را جدا می‌کند را توصیه می‌کنیم که قطعاً از ماسکهای کاغذی بهتر هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha