سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۵
کد خبر: 61881

سلامت نیوز :پزشکان در آمریکا تاکید کردند خواب بیشتر و به اندازه کافی نه تنها هوشیاری فرد را در طول روز افزایش می‌دهد بلکه درعین حال باعث می‌شود انسان به طور کلی درد کمتری را احساس کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ «تیموتی روهرز» از متخصصان علوم پزشکی بیمارستان «هنری فورد» در دیترویت در این مطالعه که سرپرستی آن را بر عهده داشته روی 18 داوطلب سالم و خواب‌آلود آزمایش کرده است. در طول آزمایشات از این داوطلبان درخواست شد که ساعات خواب شبانه‌ خود را به طور متغیر کم و زیاد کنند. برخی از آنها طبق عادت هر شب خود می‌خوابیدند و برخی نیز طی چهار شب ساعت خواب‌شان را تا 10 ساعت افزایش دادند.

سپس میزان حساسیت این افراد نسبت به درد در رابطه با طول مدت خواب شبانه ارزیابی شد.نتایج این آزمایشات تایید کرد از بین این افراد گروهی که در طول شب بیشتر خوابیده بودند هنگام روز بسیار هوشیارتر بودند و به علاوه حساسیت آنها نسبت به درد کاهش پیدا کرده بود.دکتر روهرز خاطرنشان کرد: نتایج آزمایشات نشان‌دهنده اهمیت خواب کافی و تاثیر آن بر انواع ناراحتی‌ها و بیماری‌هایی است که با درد مزمن همراه هستند.

وی افزود: ما در نهایت شگفتی متوجه شدیم که خواب بیشتر به میزان چشمگیری حساسیت نسبت به درد را کاهش می‌دهد به طوری که تاثیر خواب کافی در کاهش درد حتی بیشتر از مصرف کدئین است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha