سلامت نیوز : مقامات بهداشتی آمریکا هشدار دادند ویروس آنفلوآنزای فصلی زمستان امسال (2013) با قدرت شیوع بیشتری ظاهر شده و می‌تواند یکی از نسخه‌های ویروسی خطرناک این بیماری باشد.کارشناسان بهداشتی مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا در گزارش جدیدی اعلام کردند که از هفته گذشته تاکنون شمار مبتلایان به آنفلوآنزای فصلی افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته و به همین دلیل مردم باید هر چه سریعتر برای تزریق واکسن این بیماری اقدام کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ این کارشناسان تاکید کردند که در چند ایالت جنوبی آمریکا فعالیت شدید و شیوع بالای ویروس جدید آنفلوآنزای فصلی گزارش شده است. آنها می‌گویند: علاوه بر این، امسال شیوع این بیماری زودتر از سال‌های پیش آغاز شده است.

دکتر توماس فریدمن، رییس مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا در این رابطه متذکر شد: به نظر می‌رسد که امسال از نظر شیوع آنفلوآنزای فصلی با شرایط نامطلوب و سختی روبرو شویم.بنا بر این گزارش، تاکنون شیوع بالای این ویروس در پنج ایالت آلاباما، لوئیزیانا، می‌ سی سی پی، تنس و تگزاس مشاهده شده است و به سرعت در حال پیشروی به ایالات دیگر است.فریدمن تصریح کرد: امسال حدود 120 میلیون دوز واکسن آنفلو‌آنزای فصلی تولید و توزیع شده و حدود 112 میلیون نفر نیز تاکنون واکسینه شده‌اند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha