مهیدات اندیشیده شده برای کاهش کنترل آلودگی هوا در این شرایط تنها توانسته از افزایش آلودگی جلوگیری کند اما وضعیت هوای تهران در شرایط هشدار است.

هوای تهران همچنان در وضعیت هشدار/ تعطیلات تاثیری بر کاهش آلودگی نداشت
سلامت نیوز : مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران با بیان این که آلودگی هوا در تمامی نقاط تهران در شرایط ناسالم است گفت: آلودگی هوا با وجود تعطیلی مدارس و ادارات کاهش چندانی نداشته است و تنها از 164 (PSI)به 162 رسیده است.

یوسف رشیدی در گفتگو با مهر با بیان این مطلب گفت: تمهیدات اندیشیده شده برای کاهش کنترل آلودگی هوا در این شرایط تنها توانسته از افزایش آلودگی جلوگیری کند اما وضعیت هوای تهران در شرایط هشدار است.

وی با اشاره به این که در حال حاضر "شهر ری" آلوده ترین منطقه تهران و در وضعیت بسیار ناسالم است گفت: تمامی نقاط تهران شرایط مشابهی دارند و نمی توان گفت شمال پایتخت هوای مناسب تری نسبت به جنوب آن دارد.رشیدی ادامه داد: شاد آباد، تهرانسر،پارک رازی، میدان سوهانک ،میدان امام (ره) ازدیگر مناطقی پایتخت هستند که شاخص آلودگی بسیار بالایی دارند.

آلودگی هوای پایتخت در حال کاهش است

محمد رضا محمودی، معاون عمرانی استاندار نیز در گفتگو با مهر با بیان این که شاخص آلودگی در پایتخت به 158 کاهش پیدا کرده است گفت: با تعطیلی ادارت و مدارس شاخص های آلودگی هوا رو به کاهش است و حداقل از افزایش آلودگی هوا جلوگیری کرده ایم.

وی از شهروندان درخواست کرد: در روزهای تعطیلی کم تر از خانه های خود خارج شوند و تعطیلات را یا به مسافرت بروند یا با وسیله نقلیه عمومی سفر های درون شهری خود را انجام دهند.افزایش تشدید بیماریهای قلبی و ریوی و مرگ و میر زودرس در افراد مبتلا به بیماریهای قلبی و افراد مسن و افزایش تنفس در عموم افراد از جمله اثرات منفی آلودگی هوا به شمار می رود.

 شاخص کیفیت هوا بر اساس ایستگاه های سنجش آلودگی هوا

همچنین بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاههای سنجش آلودگی هوای شهر تهران بر میزان غلظت کلیه آلاینده ها به غیر از آلاینده منواکسیدکربن نسبت به روز گذشته در همین ساعت(8 صبح) افزوده شده است. به این ترتیب میانگین غلظت آلاینده های ذرات معلق کمتر از ده میکرون و ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرونفراتر از حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هواهم اکنون در شرایط ناسالم است.لازم به ذکر است ایستگاه فرمانداری شهرری به لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در شرایط بسیار ناسالم قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha