سلامت نیوز : رئیس مرکز سلامت محیط وکار وزارت بهداشت اعلام کرد: کیفیت هوای تهران همچنان در وضعیت ناسالم قرار دارد و در این شرایط افراد مبتلا به بیماریهای قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید از هرگونه فعالیت فیزیکی خارج از منزل اجتناب کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ کاظم ندافی گفت: بر اساس آخرین گزارشی که امروز سه شنبه از مهار (مرکز هماهنگی اطلاع رسانی آلودگی هوای تهران) ارسال شده است ، شاخص کیفیت هوا بطور میانگین برای ذرات معلق با قطر کوچکتر یا مساوی 5/2 میکرون (PM2.5) 162 و حداکثر مقدار آن در بین همه ایستگاهها 212 است که در این شرایط کیفیت هوا در وضعیت ناسالم قرار دارد.

وی افزود: بنابراین با توجه به تداوم این وضعیت در چند روز اخیر، در این شرایط افراد مبتلا به بیماری های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید از هرگونه فعالیت فیزیکی خارج از منزل اجتناب کنند و سایر افراد نیز باید از فعایت های طولانی یا سنگین خارج از منزل اجتناب کنند.

رییس مرکز سلامت محیط وکار توصیه کرد: در این شرایط مسابقات ورزشی که مستلزم فعالیت شدید بدنی است انجام نشود.ندافی در ادامه به شهروندان توصیه کرد: مردم با مصرف میوه ها و سبزی جات حاوی مواد انتی اکسیدان به حفظ سلامت خود کمک کنند و در منازل استفاده از شومینه و اجاق گاز را به حداقل برسانند تا آلودگی کمتری در داخل ساختمان ایجاد شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha