هزینه های گزاف درمان ناباروری، بزرگ ترین چالش زوج های نابارور در کشور به شمار می رود.

هزینه های گزاف درمان ناباروری، بزرگ ترین چالش زوج های نابارور کشور
سلامت نیوز : ˈمهناز اشرفیˈ روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان این که، بیمه نبودن هزینه های درمانی ناباروری، مشکل اغلب کشورهای جهان نیز هست، افزود: متاسفانه تعدادی از زوج های نابارور به دلیل ناتوانی در پرداخت هزینه های درمانی، زمان را برای بچه دار شدن از دست می دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ؛ وی ادامه داد: بطور مثال هنگامی که ما مبلغ درمانی را به یک فرد 30 ساله می گوییم، او برای تامین این هزینه ها می رود و هشت سال دیگر مراجعه می کند.

رییس بخش نازایی بیمارستان شهید اکبرآبادی اظهار داشت: این بیمارستان بخشی از درآمد خود را برای زوج هایی که تامین پرداخت این هزینه ها را ندارند، نگاه می دارد، اما پاسخگوی تمام نیاز آنان نیست.

وی تاکید کرد: اگر بیمه ها از ناباروری حمایت نکنند، تعدادی از افراد به دلیل نداشتن هزینه های درمانی، از خدمات محروم می مانند.وی، قیمت بالای داروها را مهم ترین چالش زوج های نابارور عنوان کرد و افزود: ما می خواهیم هزینه درمان ناباروری در این بیمارستان را به کمتر از یک میلیون تومان برسانیم.

ˈمریم کاشانیˈ رییس بیمارستان شهید اکبرآّبادی نیز در این نشست گفت: هزینه های ان.آی.سی.یو NICU (بخش مراقبتهای ویژه نوزادان) از درمان ناباروری نیز بالاتر است و زوج هایی که کودکشان زودتر از موعد متولد می شود با چالش های هزینه ای بیشتری روبرو هستند.

به گفته وی، چون نوزادان زودرس گاهی تا یک ماه نیاز به بستری در بخش مراقبت های ویژه نوزادان دارند ، باید تا 20 میلیون تومان برای این بستری هزینه شود.رییس بیمارستان شهید اکبر آّبادی ادامه داد: بخش مراقبت های ویژه این بیمارستان دارای 25 تخت و بخش POSTNICU (مراقبت های ویژه پیشرفته نوزادان) دارای 32 تخت است.

وی افزود: اتاق های زایمان این بیمارستان از وضعیت عمومی به وضعیت ˈخصوصیˈ تبدیل شده است و در هر اتاق فقط یک زن باردار بستری می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha