دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۸۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 619

سلامت نیوز به نقل از جام جم آنلاین: دانشمندان انگلیسی مرغ های تغییر یافته ژنتیكی پرورش داده اند كه تخم هایی می گذارند كه حاوی پروتئین های مورد نیاز برای تولید داروهای ضد سرطان هستند.

تولید تخم مرغ های ضدسرطان

 انستیتوی رازلین در نزدیكی ادینبورگ اعلام كرده است پنج نسل از مرغ هایی را ایجاد كرده كه می توانند سطوح قابل ملاحظه ای از پروتئین های نجات دهنده زندگی را در سفیده تخم مرغ تولید كنند.
این كار ممكن است به تولید طیفی از داروهایی بینجامد كه ارزان تر بوده و ساختن آنها آسانتر است.
پرفسور هری گریفین مدیر انستیتو در گفتگو با بی بی سی اظهار داشته است یكی از ویژگی های داروهای متعدد كه این روزها تولید می شوند قیمت بالای آنهاست.
ایده تولید پروتئین های موثر در درمان توسط مرغ های تخم گذار به معنی توانایی تولید انبوه و كم هزینه این پروتئین هاست.
دكتر رازلین 500 مرغ اصلاح شده ژنتیكی پرورش داده است كه وجود آنها نتیجه بیش از 15 سال تلاش گروه تحقیقاتی به سرپرستی دكتر هلن سانگ می باشد.
اما هنوز تا زمان انجام آزمایشات در بیماران و تولید داروهای موثر بر این اساس زمان زیادی باقی مانده است. مدتهاست تولید پروتئین های درمانی مانند انسولین در باكتری ها آغاز شده است اما برخی پروتئین های پیچیده هستند كه تولید آنها به سلول های ارگانیسم های عالی تر نیازمند است.
دانشمندان تا كنون موفق به تولید طیفی از این ملكولها در شیر گوشسفند بز گاو و خرگوش اصلاح شده ژنتیكی شده اند و مطالعه اخیر نشان می دهد امكان استفاده از مرغ به عنوان كارخانه بیولوژیك نیز وجود دارد.
به این ترتیب مرغ هایی ژرورش داده می شوند كه قادرند تخم هایی تولید كنند كه حاوی انواع مختلف پروتئین ها از جمله آنتی بادی ها باشد.
این پروتئین ها به قسمت سفیده تخم مرغ ترشح می شوند كه می توان آنها را استخراج و خالص كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha