سلامت نیوز :سیدمختار حسینی ظهر امروز در چهارمین کارگاه کشوری نحوه اسکرین و تکامل کودکان که با حضور جمع کثیری از پزشکان و متخصصان اطفال سراسر کشور در هتل کاروانسرای آبادان برگزار شد، اظهار کرد: دوران کودکی یکی از مهمترین دوران زندگی هر فرد بوده که از لحاظ روانشناختی و جسمی در بزرگسالی تأثیر بسزایی دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی افزود: زیر بنای سلامتی جسمی و روحی افراد در دوران بزرگسالی به این دوران بستگی داشته که تکامل افراد در این دوره خاص زمانی، همزمان با رشد و نمو محیط اجتماعی و فردی افراد است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان آبادان ادامه داد: در حال حاضر بازسازی‌های فراوانی در شهرستان آبادان بعد از جنگ تحمیلی هشت ساله انجام گرفته اما این بازسازی‌ها کمتر جنبه‌های روحی و روانی مردم شهرستان را زیر نظر قرار داده است.

وی با اشاره به تلاش مضاعف در این حیطه گفت: رشد و تحرک یک کودک تحت تأثیر مستقیم ابعاد سلامتی والدین وی است که این مهم با توجه بیشتر به ابعاد سلامتی روانشناختی مردم این منطقه بستگی دارد.

حسینی در ادامه با اشاره به بعضی از شاخص‌های بیماری‌ها در شهرستان آبادان اضافه کرد: در حال حاضر 350 نفر از مردم منطقه با بیماری ایدز درگیر بوده که از این تعداد 80 نفر شناسایی شده‌اند.وی افزود: این افراد به صورت بالقوه تهدیدی برای سلامتی کودکان و نوزادانی که در این خانواده‌ها زندگی می‌کنند محسوب شده و برای جامعه نیز معضلی به حساب می‌آیند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان آبادان ادامه داد: بیماری سل قطعا در شهرستان وجود دارد که باید با تلاش بیشتر و همکاری همه جانبه مسئولان شهری از کودکانی که در این خانواده‌ها زندگی می‌کنند مراقبت و رسیدگی بیشتری به عمل آید.

وی در پایان گفت: دانشکده علوم پزشکی شهرستان آبادان تأثیر بسزایی در روند رشد اجتماعی و مسائل زیربنایی بهداشتی و درمانی به خصوص در رابطه با اسکرین کردن کودکان در منطقه داشته و این مهم روز به روز بیشتر محقق می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha