سلامت نیوز :کاظم ندافی اعلام کرد: کیفیت هوای تهران همچنان در وضع ناسالم قرار دارد و در این شرایط افراد مبتلا به بیماریهای قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید از هرگونه فعالیت فیزیکی خارج از منزل اجتناب کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی گفت: بر اساس آخرین گزارشی که امروز (سه‌شنبه) از مهار (مرکز هماهنگی اطلاع رسانی آلودگی هوای تهران) ارسال شده است، شاخص کیفیت هوا به طور میانگین برای ذرات معلق با قطر کوچکتر یا مساوی 5/2 میکرون یا PM2.5 یا 162 و حداکثر مقدار آن در بین همه ایستگاهها 212 است که در این شرایط کیفیت هوا در وضعیت ناسالم قرار دارد.

وی افزود: بنابراین با توجه به تداوم این وضعیت در چند روز اخیر، در این شرایط افراد مبتلا به بیماری های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید از هرگونه فعالیت فیزیکی خارج از منزل اجتناب کنند و سایر افراد نیز باید از فعالیتهای طولانی یا سنگین خارج از منزل اجتناب کنند.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار توصیه کرد: در این شرایط مسابقات ورزشی که مستلزم فعالیت شدید بدنی است انجام نشود.

ندافی در ادامه به شهروندان توصیه کرد: مردم با مصرف میوه‌ها و سبزیهای حاوی مواد آنتی اکسیدان به حفظ سلامت خود کمک کنند و در منازل استفاده از شومینه و اجاق گاز را به حداقل برسانند تا آلودگی کمتری در داخل ساختمان ایجاد شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha