سلامت نیوز : محمود شبر در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: دو تیم امدادی در میدان‌های فرمانداری شهرری و راه‌آهن تهران مستقر کرده‌ایم که هر تیم شامل یک دستگاه اتوبوس‌آمبولانس و یک دستگاه آمبولانس است.

وی ادامه داد:‌ همچنین یک پزشک، یک پرستار، دو امدادگر زن و و دو امدادگر مرد در هر تیم حضور دارند تا در صورت مراجعه افراد خدمات لازم در برابر مسمومیت ناشی از آلودگی هوا را ارائه کنند.

شبر در مورد نحوه ارائه خدمات در این پایگاه‌ها گفت: هر دستگاه اتوبوس‌آمبولانس ظرفیت بستری 8 بیمار را دارد. همچنین کپسول‌های اکسیژن و داروهای مورد نیاز تنگی نفس و مسمومیت نیز در این پایگاه‌ها موجود است.

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران تاکنون 3 تا 4 هزار ماسک ساده به مراجعه‌کنندگان ارائه شده است که البته با این وضعیت آلودگی این ماسک‌ها کارایی لازم برای جلوگیری از ذرات معلق زیر 2.5 میکرون را ندارند.

وی به افرادی که مشکل قلبی و ریوی دارند توصیه کرد تا به این ماسک‌ها اکتفا نکنند و در منزل بمانند.مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران در مورد آمار خدمات ارائه شده طی روز گذشته تاکنون گفت: تاکنون 44 نفر به پایگاه شهرری و 37 نفر به پایگاه‌ میدان راه‌آهن برای دریافت خدمات سرپایی مراجعه کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha