سلامت نیوز : محسن بهمنی کشکولی در گفت‌وگو با  فارس افزود: آلودگی هوا به دلیل افزایش ذرات معلق هوا و آلودگی غیر ذره‌ای باعث تحریکات در سطح چشم می‌شود که با ترشح اشک به عنوان واکنش جبرانی و قرمزی چشم به همراه سوزش خود را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: آلودگی هوا در افراد به طور معمول باعث ایجاد ناراحتی،سوزش،خارش و تاری در بینایی می‌شود و این علائم به دلیل افزایش التهاب و ورم رگ‌هاست.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت:شدت بیماری چشم بر اثر آلودگی هوا در افرادی که قبلاً بیماری‌هایی داشته‌اند که به خشکی چشم در آنها منجر شده یا دچار رماتیسم بوده‌اند،بیشتر است.کودکان و سالمندان نیز از گروههای در معرض خطر هستند.

بهمنی کشکولی افزود: افرادی که از لنز تماسی چشم استفاده می‌کنند یا عمل لیزر انجام داده‌اند از دیگر گروههای حساس و در معرض خطر هستند که باید در هوای آلوده از منزل خارج نشوند.البته کسانی که لیزر کرده‌اند ظرف 6ماه تا یکسال بسته به نوع عملشان باید مراقب باشند چرا که خشکی چشم در همان 6ماه پس از عمل بیشتر است.

وی تصریح کرد: به افراد در معرض خطر توصیه می‌شود تا در هوای آلوده نیایند و افرادی که دچار آلرژی چشمی هستند بهتر است در معرض هوای آلوده نباشند و چنانچه در معرض هوای آلوده قرار گیرند باید از قطره‌های اشک مصنوعی که هر نوع آن برای گروههای مختلف متفاوت است با تجویز چشم پزشک که تعداد دفعات استفاده و میزان مواد نگهدارنده را تعیین می‌کند، استفاده کنند. 

بهمنی کشکولی گفت: افرادی که لنز می‌گذارند باید مدت استفاده آن را کاهش دهند و 3 تا 4 ساعت پس از استفاده به مدت یک ساعت به چشم خود استراحت دهند.این فوق تخصص جراحی و ترمیم چشم افزود: افرادی که عمل لیزر کرده‌اند نیز بهتر است با تجویز چشم پزشک خود قطره های خاصی را استفاده کنند تا جلوی عفونت و تشدید خشکی چشم آنها را بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha