سلامت نیوز : علی‌محمد شاعری در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: امروز وضعیت هوای تهران در شرایط هشدار قرار دارد و همچنین وزش باد در سطح شهر با حداکثر 3 متر بر ثانیه در حال وزیدن است.

وی گفت: پدیده وارونگی ادامه داد و جو پایدار بر سطح شهر تهران و سایر کلان‌ شهرها تا فردا ادامه خواهد داشت.به گفته معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست پیش‌بینی می‌شود با تعطیلی‌های صورت گرفته در تهران و کاهش بار ترافیکی و آلودگی و همچنین با اجرای برنامه اضطرار انجام شده از این شرایط عبور کنیم.

شاعری تاکید کرد: باید در روزهای اضطرار از تردد اتوبوس‌های آلوده توسط شهرداری و خودروهای فرسوده توسط نیروی انتظامی جلوگیری شود.وی با بیان اینکه برخی از سازمان‌ها از تعهدات خود عقب هستند افزود: سازمان حفاظت محیط زیست نیز توصیه‌هایی به وزارت نفت و صنایع برای اجرای تعهدات خود در زمینه‌های مختلف کرده است تا تعهدات خود را جدی‌تر بگیرند. واحدهای صنعتی که آلایندگی دارند نیز باید در شرایط اضطرار فعالیت نکنند.به گفته معاون محیط زیست همچنین شهرداری‌ها باید در این شرایط از انجام فعالیت‌های عمرانی در سطح شهر‌ها خودداری کند.

افزایش شاخص میزان آلایندگی ذرات معلق به 170

شاعری در ادامه افزود: میزان شاخص ذرات آلاینده معلق در تهران تا این لحظه بین 160 تا 170 PPM است که این شاخص نشان می‌دهد که هوای تهران در شرایط هشدار قرار دارد.وی تصریح کرد: همچنین میزان گازهای آلاینده در هوای تهران نیز در حد پاک و سالم است بنابراین آلودگی هوای تهران فقط از وجود ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون است.

معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست افزود: همچنین شاخص ذرات آلاینده تا 10 میکرون بین 100 تا 110 است.شاعری افزود: خوشبختانه چند سالی است که آلودگی به دلیل وجود گازهای آلاینده در سطح تهران نداشته‌ایم و دلیل آلودگی هوای پایتخت تنها وجود ذرات معلق است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha