سلامت نیوز : برنامه مشترک سازمان ملل متحد در زمینه ایدز (UNAIDS) و دبیرخانه جایزه روبان قرمز افتخار دارد اهدای رسمی جایزه روبان قرمز سال ۲۰۱۲ به مؤسسه "جمعیت افرای سبز" در کرمانشاه را به خاطر تلاش‌های شایان این موسسه در مقابله با همه‌گیری اچ.آی.وی (ویروس عامل بیماری ایدز) در سطح جامعه، اعلام نماید. فعالیت و تلاش های "جمعیت افرای سبز" در این زمینه دگرگونی آشکاری را در زندگی افرادی بوجود آورده است که با اچ.آی.وی زندگی می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمرکز اطلاعات سازمان ملل متحد ؛ در مراسم امروز که در شهر کرمانشاه برگزار ‌شد، "جمعیت افرای سبز" پاداشی به ارزش 10 هزار دلار به عنوان برنده جایزه روبان قرمز و به پاس کمک های خود به مهار همه‌گیری اچ.آی.وی در ایران از دست دکتر فرداد درودی، هماهنگ کننده کشوری برنامه مشترک سازمان ملل متحد در زمینه ایدز در جمهوری اسلامی ایران، دریافت کرد.

"جمعیت افرای سبز" به عنوان یک سازمان غیر دولتی در سال ۱۳۸۰ در استان کرمانشاه تأسیس شد. این مؤسسه در پاسخ به همه‌گیری اچ.آی.وی تشکیل شد تا از پیشرفت همه‌گیری در میان مردم، بخصوص جوانان و جمعیت‌های کلیدی که نسبت به اچ.آی.وی آسیب‌پذیرتر هستند، پیشگیری کند. "جمعیت افرای سبز" می‌کوشد با افزایش سطح آگاهی جامعه (بخصوص جوانان) از طریق ارائه خدمات آموزشی و دیگر خدمات تکمیلی و همچنین حمایت از خانواده‌هایی که با اچ.آی.وی زندگی می‌کنند، به اهداف خود برسد.

جمهوری اسلامی ایران توسط برنامه مشترک سازمان ملل متحد در زمینه ایدز به عنوان یکی از ۳۸ کشوری انتخاب شده است که بیشترین تاثیر را در مقابله با همه‌گیری اچ.آی.وی در سطح جهان دارند. تخمین زده می‌شود که در حال حاضر در ایران بیش از ۹۰ هزار نفر با اچ.آی.وی زندگی می‌کنند. از این تعداد ۲۴ هزار مورد توسط نظام سلامت شناسایی شده‌اند که اکثر آنها در ارتباط با تزریق مواد مخدر بروز کرده است. لیکن آمار اخیر حاکی از این است که انتقال از راه تماس جنسی رو به افزایش است و اینکه زنان و کودکان بیشتر از قبل در معرض خطر ابتلا به اچ.آی.وی هستند.

جایزه روبان قرمز معتبرترین جایزه جهانی در زمینه فعالیت‌های جامعه محور در ارتباط با اچ.آی.وی است . برندگان سال ۲۰۱۲ توسط هیأتی متشکل از برجسته‌ترین سازمان‌های غیردولتی بین‌المللی از میان بیش از ۱ هزار 400 نامزد از سراسر دنیا انتخاب شدند. معیارهای انتخاب شامل عملکرد ممتاز سازمان در یک یا چند حوزه ذیل است  که عبارتند از: پیشگیری از انتقال جنسی اچ.آی.وی، پیشگیری از انتقال اچ.آی.وی در میان تزریق کنندگان مواد، مراقبت، درمان و حمایت از افرادی که با اچ.آی.وی زندگی می‌کنند، حمایت‌جویی و حقوق انسانی و پیشگیری از بروز موارد جدید در میان کودکان و درمان موثر مادران / حقوق زنان.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha