سلامت نیوز : معلولیت همواره یکی از پدیده ها و تهدید کننده های سلامت انسانها بوده لیکن الزاما" موجب محدودیت این افراد نشده و با  اراده و اعتماد به نفس مناسب میتوان عوارض آن را کنترل نموده بطوریکه انسانهای مومن با توکل به قدرت و الطاف خداوند متعال همواره بر آن فائق آمده اند 12 آذر ماه روز جهانی معلولین در جهان نام گذاری شده و به همین مناسبت ضمن گرامیداشت این روز ، برای تمامی معلولین عزیز کشورمان آرزوی سلامتی و سر بلندی داشته و از همه سیاستگزاران ، برنامه ریزان ، مدیران و فعالان اجتماعی درخواست می کنیم تا به منظور مدیریت و کنترل این پدیده  دست به دست هم داده و حرکت منسجمی را برای این مهم شکل دهند

به گزارش سلامت نیوز ؛ یکی از انواع معلولیتها ، معلولیت ناشی از ضایعات نخاعی میباشد که در جای خود بسیار مهم است به طوریکه پس از درگیر شدن ، کیفیت زندگی افراد را به شدت تحت تاثیر قرارداده و ادامه حیات فرد را با مخاطرات جدی مواجه می سازد . از آنجائیکه آمار حوادث در کشور ما بسیار بالاتر از نرم جهانی بوده و بالاترین بار بیماریها و عمر از دست رفته را به خود اختصاص میدهد در بروز ضایعات نخاعی بسیار موثر است . میزان بروز ضایعات نخاعی در سطح کشور به جهت نوع و شدت حوادث ناشی از سوانح ترافیکی و سوانح محیط کار بسیار قابل تامل بوده و لازم است برای پیشگیری از ضایعات نخاعی در هر سه سطح اقدامات گسترده ای صورت پذیرد . پس از درگیر شدن افراد به ضایعات نخاعی کیفیت زندگی به شدت تحت تاثیر قرار گرفته و ادامه حیات فرد با مخاطرات جدی مواجه می گردد . لذا لازم است با اقدامات گسترده ای همچون ایجاد و توسعه شبکه پیشگیری از ضایعات نخاعی  و اجرای کمپین های متعدد اطلاعات جامعه را نسبت به این مهم افزایش داد و مداخلات پیشگیرانه را مبتنی بر جامعه مستقر نمود .
 شبکه ملی تحقیقات ضایعات نخاعی ایران و مرکز تحقیقات ترمیم ضایعات مغزی نخاعی در همین راستا و با هدف حمایت طلبی و حساس سازی جامعه در خصوص پیشگیری از ضایعات نخاعی ناشی از حوادث اقدام به اجرای برنامه های متعدد مطالعاتی ، آموزشهای تخصصی ، آموزشهای عمومی ، مداخلات درمانی و پیشگیرانه به ویژه جشنواره پیشگیری و حمایت طلبی از ضایعات نخاعی ناشی از حوادث نموده است .

این شبکه تلاش می نماید تا با :
1.    ارتقاء سطح کمی و کیفی تحقیقات با توجه به استفاده بهینه و آسان از اطلاعات، منابع ، امکانات، تجهیزات موجود در مراکز تحقیقاتی عضو بصورت شبکه ای.
2- ایجاد ارتباط و ارتقاء سطح همكاریهای بین محققین و مراكز تحقیقاتی و شبكه های مرتبط خارجی و داخلی جهت نیل به برنامه های شبکه.
3- هماهنگی و همگرا نمودن تحقیقات بین مراکز تحقیقاتی عضو و کاربردی نمودن تحقیقات ضایعات نخاعی در كشور در همه سطوح و ایجاد و تقویت روحیه کار گروهی در بین محققین و ذینفعان.
4- سرعت بخشیدن به ارتقاء سطح علمی- تحقیقاتی و تكنیكی متخصصین كشور
5- تهیه بانکهای اطلاعاتی مورد نیاز.
6- ظرفیت سازی نیروی انسانی و تقویت روحیه کار گروهی.
7- توسعه فرهنگ پژوهش در ذینفعان بخصوص استفاده کنندگان و سیاست¬گذاران
8- تعیین اولویت های تحقیقاتی ملی و کلان در راستای ماموریت شبکه
9- هماهنگ نمودن مراکز تحقیقاتی در ارائه خدمات علمی  منسجم به بیماران.
10- گسترش مراکز استاندارد در ارائه خدمات علمی، تشخیصی و درمانی در قطب های کشوری جهت دسترسی مناسب بیماران.
و جلب مشارکت کلیه ذینفعان و همه ظرفیتها ی جامعه بستر مناسبی برای پیشگیری و سرعت بخشیدن به  ارتقای سلامت بیماران ضایعات نخاعی در سطح ملی فراهم اورد

لذا از این فرصت استفاده نموده و صادقانه و صمیمانه از همه سازمانها و نهادهای دولتی و غیر دولتی برای همراهی با این شبکه و عضویت در آن و شرکت فعال در جشنواره پیشگیری و حمایت طلبی از بیماران ضایعات نخاعی به نفع این عزیزان دعوت به عمل می آوریم (www.spinalnetwork.ir )

امید است تحت توجهات حضرت حق در این مهم موفق باشیم

دکتر امامی رضوی
رئیس شبکه ملی تحقیقات ضایعات نخاعی ایران
12 آذر 1391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha