چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۶
کد خبر: 61947

سلامت نیوز : علی یزدانی امروز در همایش سراسری دندانپزشکان کشور که در هتل المپیک برگزار شد، افزود: اغلب تجهیزات و مواد دندانپزشکی از خارج وارد می‌شود و متأسفانه تغییرات نرخ ارز و مشکلات اقتصادی باعث افزایش چشمگیر قیمت این لوازم شده است و طبق روال حتی اگر قیمت ارز پایین هم بیاید قیمت این تجهیزات دیگر پایین نمی‌آید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ دبیر همایش سراسری دندانپزشکان کشور گفت:‌ بنده 40 سال است که در حرفه دندانپزشکی هستیم ولی این قدر از اجحافی را که اکنون در حق دندانپزشکان به خصوص دندانپزشکان جوان می‌شود، تاکنون ندیده‌ام.

این دندانپزشک اضافه کرد: در گذشته یک فارغ التحصیل دندانپزشکی که می‌خواست کارش را شروع کند، وقتی به شرکت فروش تجهیزات و مواد دندانی مراجعه می‌کرد همه لوازم مورد نیازش را به صورت نسیه دریافت می‌کرد و وقتی در کارش جا می‌افتاد، هزینه مواد و لوازم را پرداخت می‌کرد.

یزدانی افزود: اما اکنون بسیاری از مسئولان شرکتهای فروش تجهیزات دندانپزشکی،متأسفانه خودشان هم دندانپزشک هستند ولی به هیچ وجه رفتار همکارانه ندارند و لوازم دندانپزشکی را با قیمتهای بالا آن هم فقط به صورت نقدی به آنها می‌فروشند.

وی ادامه داد: متأسفانه در جامعه دندانپزشکی دچار تفرقه شده‌ایم، برخی از دندانپزشکان تاجر شده‌اند و دیگر ملاحظه ندارند و به خصوص دندانپزشکان جوان از این اوضاع دارند ضربه می‌خورند.

معاون آموزشی سازمان نظام پزشکی گفت: مسئله دیگر توقعاتی است که جامعه پزشکی از سازمان نظام پزشکی دارند، این سازمان محل کاریابی و حل مشکل اشتغال فارغ التحصیلان علوم پزشکی نیست. این کار وظیفه وزارت بهداشت است اما متأسفانه جامعه پزشکی حل همه مشکلات را از سازمان نظام پزشکی انتظار دارند.

وی افزود: نگرانی دیگر افزایش بی‌رویه جذب دانشجویان دندانپزشکی است که اگر به همین روال ادامه پیدا کند، چند سال آینده شاهد بیکاری دندانپزشکان نیز خواهیم بود و ماجرایی که برای پزشکان عمومی رخ داد برای دندانپزشکان هم تکرار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha