سلامت نیوز : اکبر فاضل در نخستین کنگره بین‌المللی مواد دندانی در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: این محصولات که استاندارد هستند و به تایید وزارت بهداشت رسیده‌اند به صورت بخشنامه به مراکز دولتی و دانشگاههای علوم پزشکی ابلاغ شده است تا این محصولات خریداری شده و به جای محصولات مشابه خارجی به کار گرفته شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی ادامه داد: طبق چشم انداز 1404 کشور وظیفه متخصصان و اساتید این است که در راستای نقشه علمی کشور در سطح ملی،منطقه‌ای و بین‌المللی گام بردارند و انتظاری که از گروه متخصصان مواد دندانی می‌رود. حرکت به سمت خودکفایی در این عرصه است.

رئیس پژوهشکده علوم دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی گفت: مراکز تحقیقاتی علوم دندانپزشکی با این هدف تشکیل شده است و موافقت اصولی آن گرفته شده و طی یک ماه گذشته مجوز تشکیل پژوهشکده علوم دندانپزشکی گرفته شده و در ماههای آینده شاهد افتتاح 2 مرکز دیگر نیز هستیم.

فاضل ادامه داد: جای خالی شرکتهای دانش بنیان در پروسه تولید علم و تبدیل آن به یک فرآورده صنعتی خالی است تا یک محصول ایرانی در اختیار دندانپزشکان کشور قرار گیرد.این شرکتها متشکل شده است و از ایده‌های علمی اعضای هیئت علمی و سرمایه گذاران برای خریده ایده و افرادی که محصول علمی را به محصول مورد نیاز بازار تبدیل کنند، استقبال می کنیم.

وی تصریح کرد: تعداد شرکتهای دانش بنیان در برنامه 5ساله توسعه باید به 50 هزار عدد برسد. هم اکنون 9 هزار مرکز دانش بنیان در سطح کشور وجود دارد و دانشگاه علوم پزشکی تهران مجوز 5 شرکت را گرفته که مرکز رشد دندانپزشکی نیز نمونه‌ای از آن است.

دبیر شورای تخصصی دندانپزشکی وزارت بهداشت گفت: ظرف 8 ماه گذشته کمیته حمایت از تولیدات داخلی تشکیل شده است و جلساتی با صنف تولیدکنندگان و تجهیزات دندانپزشکی برگزار شده که در این ارتباط حمایتهای معاونت ریاست جمهوری و سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت را گرفته است.فاضل تأسیس مراکز دانش بنیان را عاملی برای کاهش مصرف محصولات خارجی دانست و گفت: از اعضای هیئت علمی و دانشجویان این عرصه تقاضا دارم هدفمند تحقیق کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha