سلامت نیوز : عزیز بامری پیش از ظهر امروز در همایش ایدز و اعتیاد شهرستان سراوان که به مناسبت هفته جهانی ایدز با حضور رئیس مرکز بهداشت سراوان، بخشدار بم پشت، مدیر بیماری‌های واگیردار شهرستان و سایر مسئولان در شهر سیرکان برگزار شد، اظهار داشت: هدف از برگزاری همایش ارتقا سطح عمومی ناشی از مضرات اعتیاد، Hiv، آگاهی و آشنایی بیشتر جوانان، دانش‌آموزان و اولیا با مسائل ایدز و اعتیاد است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی افزود: فرهنگ سازی برای مبارزه با این بیماری با توجه به اینکه در حال پیشرفت است، الزامی بوده و همکاری همه آحاد مردم با ارگان‌های امنیتی، نظامی و انتظامی در قالب کمیته‌های فرهنگی و پیشگیری برای جلوگیری از این معضل اجتماعی در جامعه و شهرستان خواستاریم.

دبیر شورای فرعی مبارزه با موادمخدر سراوان تأکید کرد: این مسئله نیازمند تلاش‌های جدی در زمینه آموزش و اطلاع رسانی از سوی متولیان امر است.

مدیر بیماری‌های واگیردار شهرستان سراوان نیز سلامتی را موهبتی الهی بیان کرد و گفت: ما باید قدرش را بدانیم و در حفظ آن بکوشیم و در هر جامعه‌ای ارتقای سلامت جزو زیربناهای مهم آن جامعه به شمار می‌رود که به دنبال آن پیشرفت‌های دیگر حاصل می‌شود.

آریا نژاد افزود: از آنجایی که شهرستان سراوان دروازه بسیاری از بیماری‌ها است، می‌طلبد که جوانان و به ویژه دانش‌آموزان با راه‌های جلوگیری از بیماری‌های واگیردار آشنا و به محض مشکوک بودن آثار در خود یا افراد دیگر به مراکز درمانی مراجعه کنند.در پایان همایش به منظور آشنایی دانش‌آموزان در ارتباط با اعتیاد و ایدز از سوی مرکز بهداشت، کلیپ و اسلاید‌های آموزشی پخش و توزیع شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha