سلامت نیوز :فرهاد غلامی بعدازظهر امروز در سمینار آموزشی آشنایی با آزمایشات و تست‌های تشخیصی در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی مازندران، اظهار داشت: برنامه‌های آموزشی در هر یک از حوزه‌های اجرایی، زمینه‌ای برای افزایش دانش و بینش آن حوزه کاری است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی ادامه داد: امور آزمایش‌ها، یکی از حوزه‌های مهم در کار درمان است.غلامی با بیان اینکه این بخش جزء و بازوی قوی در کمک به اقدامات تشخیصی، درمانی و حتی در مواردی پیشگیری و پیگیری روند درمانی است، گفت: آزمایشگاه جایگاه و نقش اساسی در این زمینه دارد.این مسئول ادامه داد: هدف از برگزاری این سمینار ارتقای سطح دانش و آگاهی افراد و همچنین مسئله کیفیت خدمات آزمایشگاهی است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران یادآور شد:‌ با توجه به شرایط کشور که ارتقای کمی نیروی انسانی مرتبط با هر رشته و ارتقای کمی سیستم‌های تجهیزاتی را داشتیم، اکنون آنچه دغدغه فعلی مجموعه تشخیصی و درمانی است، موضوع کیفیت خدمات است.

وی خاطرنشان کرد: بحث دقت و صحت در آزمایشگاه‌ها، تسریع در پاسخگویی آزمایشگاه و استفاده از روش‌های نوین پاسخگویی که در دنیا مطرح است و توجه به اقتصاد درمان در مسائل آزمایشگاهی از جمله دغدغه‌های معاونت درمان است.

آشنایی با تست‌های روتین آزمایشگاهی، نقش پربیوتیک‌ها و پروبیوتیک‌ها در سلامت، تست‌های ویتامینی، تست‌های معمول آزمایشگاهی در بررسی عملکرد کبدی و آنزیمی، نقش تغذیه در پیشگیری و کنترل بیماری‌های مزمن، تست‌های انعقادی، تست‌های هورمونی، میکرونوترین‌ها، تجویز مکمل‌ها در بیماران دیابتی و چاق، مسائل اخلاق پزشکی در دستور انجام آزمایش‌های تشخیصی، تست‌های تکمیلی و شرح وظایف و حدود اختیارات مشاوران تغذیه در دستور انجام آزمایش‌های تشخیصی از جمله برنامه‌های این سمینار آموزشی دو روزه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha