چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۵
کد خبر: 61956

93 نفر بیمار تالاسمی، 159 بیمار هموفیلی، 555 بیمار ام‌اس، 210 بیمار پیوند کلیه و 453 نفر نیز بیمار کلیوی مزمن در سطح استان همدان وجود دارد.

کمبود دارویی در همدان شدید نیست

سلامت نیوز : عباس جمشیدی امروز در گفت‌وگو با فارس در همدان با اشاره به بیماران خاص زیر پوشش بیمه سلامت اظهار کرد: چهار درصد بیماران خاص را بیماران ام‌اس تشکیل می‌دهند و مابقی نیز شامل بیماران هموفیلی، تالاسمی و کلیوی هستند.

وی افزود: 93 نفر بیمار تالاسمی، 159 بیمار هموفیلی، 555 بیمار ام‌اس، 210 بیمار پیوند کلیه و 453 نفر نیز بیمار کلیوی مزمن در سطح استان همدان وجود دارد.مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با اشاره به تعداد مراکز درمانی که با بیمه سلامت قرارداد دارند، تصریح کرد: این مراکز شامل 21 درمانگاه عمومی، 21 بیمارستان، سه مرکز جراحی محدود، شش درمانگاه تخصصی و 38 آزمایشگاه، 31 مرکز توانبخشی، 26 مرکز پرتوپزشکی و 146 داروخانه می‌شود.

وی از قرارداد 201 پزشک عمومی، 235 پزشک متخصص و 17 پزشک فوق تخصص در سطح استان با بیمه سلامت خبر داد و افزود: بیماران خاص دارای کارت هوشمند هستند که با آن می‌توانند داروهای مرتبط با بیماری خاص خود را رایگان دریافت کنند.

جمشیدی در ادامه سخنانش بیان داشت: کمبود دارویی در سطح استان همدان شدید نیست و با اختصاص بودجه از طرف دولت این موارد کم نیز در حال برطرف شدن است.

وی هدف اساسی سازمان بیمه سلامت را کاهش پرداختی از جیب مردم و افزایش سلامت در جامعه دانست و گفت: رفع همپوشانی و ارتقای بسته خدمتی پایه از دیگر اهداف مهم این سازمان محسوب می‌شود تا مردم زمانی که مبتلا به بیماری می‌شوند جز دغدغه بیماریشان نگران هزینه‌ درمان نباشند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان ابراز داشت:‌ بین دریافت کنندگان خدمت که مردم هستند و ارائه‌دهندگان خدمت که شامل پزشک، بیمارستان و مراکز درمانی می‌شود حلقه واسطه‌ای وجود دارد که سازمان‌های بیمه‌گر هستند.

*انباشت دارویی در ایران 7 برابر کل دنیاست

وی با بیان اینکه از امسال بیمه یک متولی دارد و آن هم سازمان سلامت است، ادامه داد: کاهش پرداختی از جیب مردم از نقاط هدف ما است که یکی از این راهکارهای آن مدیریت در هزینه‌های غیر ضروری است.

جمشیدی عنوان کرد: هزینه‌های غیر ضروری در جامعه پزشکی بسیار اتفاق می‌افتد به طوری که آمار انباشت دارو در خانه‌های مردم ایران هفت برابر انباشت دارویی در دنیاست.وی یادآور شد: بسیاری از بیماری‌ها را می‌توان با مراقبت از ابتلا به آنها پیشگیری کرد و با این کنترل هزینه‌ها را کاهش داد اما اگر این کنترل‌ها انجام نشود هزینه‌ها افزایش می‌یابد.

مدیرکل بیمه سلامت همدان در ادامه اظهار داشت:‌ وجود پزشک عمومی خانواده می‌تواند به عنوان کنترل کننده در کاهش هزینه‌ها نقش مهمی داشته باشد به این معنی که با کنترل بیماری هزینه‌ها نیز کنترل می‌شود و پرداختی از جیب مردم کاهش می‌یابد و هر کس یک متولی سلامت دارد.

وی با بیان اینکه واقعی نبودن حق سرانه پرداختی مردم از دیگر مشکلات پیش رو است، تصریح کرد: ما هر سال هزینه عملکردی را به عنوان حق سرانه محاسبه می‌کنیم در حالی که حق سرانه‌ای که مردم پرداخت می‌کنند واقعی نیست.

جمشیدی ابراز داشت: زمانی که این امر در شورای عالی بیمه مصوب نمی‌شود و هزینه حق سرانه کم دیده می‌شود قطعاً سازمان بیمه‌گر را دچار مشکل می‌کند.وی اضافه کرد: از دیگر مشکلات پیش رو تفاوت تعرفه دولتی و خصوصی در مراکز خصوصی است که مردم باید پرداخت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: همپوشانی صندوق‌های بیمه که یک نفر دارای چند دفترچه بوده و برخی نیز که نیازمند دفترچه هستند اصلاً ندارند از دیگر مشکلاتی است که به زودی رفع می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha