در روابط کاری ، سیاسی ، عشقی و در زندگی روزمره خیلی مهم است که بتوانید تشخیص بدهید که چه کسی به شما دروغ می گوید و چه کسی با شما صادق است.

دروغگوها را از روی چشمانشان شناسایی کنید
سلامت نیوز : در روابط کاری ، سیاسی ، عشقی و در زندگی روزمره خیلی مهم است که بتوانید تشخیص بدهید که چه کسی به شما دروغ می گوید و چه کسی با شما صادق است. اگرچه در برخی موارد فهمیدن واقعیت ممکن است اهمیت چندانی نداشته باشد ( مثل دانستن نظر حقیقی افراد درباره مدل موها یا ظاهرتان) اما گاهی در موقعیتهایی قرار می گیرید که واقعا" نیاز دارید که واقعیت را بدانید .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از البرز ؛ با فرد مورد نظرتان درباره موضوعی که فکر می کنید راجع به آن دروغ می گوید ، صحبت کنید.

وقتی که او راجع به این موضوع صحبت می کند ، با دقت به تماسهای چشمی او دقت کنید معمولا" افرادی که دروغ می گویند نمی توانند هنگام دروغ گفتن با طرف مقابلشان تماس چشمی برقرار کنند و مرتبا" نگاهشان را می دزدند.

به حرکات چشم او کاملا" دقت کنید ، نگاه های سرگردان و بی قرار معمولا" نشانه استرس است و فرد دروغگو هنگام دروغ گفتن معمولا" استرس زیادی دارد . علاوه براین ، انسانها معمولا" وقتی می خواهند یک داستانی از خودشان دربیاورند رو به پایین و سمت چپ را نگاه می کنند اما در هنگام یاد آوری خاطرات حقیقی و واقعی ، روبه پایین و سمت راست را نگاه می کنند.

بزرگ شدن مردمک چشم هم یکی از علایم دروغ است. زیرا در هنگام استرس زیاد ، مردمک چشم انسان خودبخود بزرگ می شود و معمولا" آدمها در هنگام دورغ گفتن استرس زیادی دارند.

به تغییر حالت چشمهای افراد در هنگام صحبت کردن نیز توجه کنید . معمولا" وقتی ما حقیقت را می گوییم علاوه بر تن صدا و لحن ما ، چشمهای ما هم به نوعی احساسات درونی ما را بیان می کنند. برای مثال فردی که یک جمله خوشحال کننده مثل" دوست دارم" را می گوید ابروهایش درهم کشیده و چشمهایش غمگین به نظر نمی رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha