سلامت نیوز : عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین با سرپرستی یک تیم پزشکی در یک عمل جراحی بی‌سابقه در مرکز آموزشی درمانی شهید رجایی قزوین، دو توده شکمی حجیم به وزن تقریبی چهارکیلوگرم را از شکم یک مرد 57 ساله خارج کرد.

دکتر یونس شفیق در گفت‌وگو با (ایسنا)، بیان کرد: این بیمار از سه ماه قبل، علائمی مانند کاهش وزن، کمردرد و درد شکم داشته است که با بزرگ شدن سریع توده در طی این مدت، احساس عدم تحمل غذا، استفراغ و کم خونی نیز به این علائم اضافه شده است.

وی ادامه داد: بیمار طی هفته گذشته به مرکز آموزشی درمانی شهید رجایی قزوین مراجعه کرده و در ابتدا با تشخیص فتق بستری شده بود که با انجام سی تی اسکن، توده حجیمی در قسمت شکم و لگن این بیمار مشاهده و گزارش شد.دکتر شفیق خاطرنشان کرد: پس از انجام آزمایش‌ها و تصویربرداری‌های لازم، جدار شکم را به طور طولی باز کرده و توده بزرگی که تمام شکم را فرا گرفته بود خارج کردیم.

وی اعلام کرد: بدخیم بودن این گونه غده‌ ها ثابت شده است و این یک تومور نادر است و پس از مشخص شدن جواب آزمایشات بر روی نمونه برداری انجام شده می‌توانیم دلیل، نوع و زمان تشکیل غده را تعیین کنیم.

همچنین دکتر سیامک یعقوبی یکی دیگر از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز اظهار داشت: به علت طولانی بودن زمان عمل جراحی، این بیمار نیاز به مراقبت‌های ویژه در آی.سی.یو داشت که پس از انجام عمل، بیمار به مدت 48 ساعت در این بخش بستری شد.

وی عنوان کرد: چون در این عمل جراحی احتمال پارگی عروق وجود داشت، پس از حساسیت خاصی برخوردار شده بود از این رو با تلاش پزشکان، عمل جراحی با موفقیت انجام شد و بیمار پس از شش ساعت به هوش آمد که در حال حاضر دارای حال عمومی رضایت بخش می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha