سلامت نیوز : یک عضو هیئت علمی و مدیرگروه بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: افزایش آگاهی و دانش مردم نسبت به بیماری ایدز و آلودگی آن سپر مناسبی برای رشد این بیماری است و هر چه آگاهی مردم افزایش پیدا کند سپر دفاعی ما نیز بزرگتر و مستحکم تر می شود.

محمد ناصر رهبر در گفت‌وگو با (ایسنا) ، افزود: سیاست‌های کلی وزارت بهداشت و درمان این گونه نیست که برنامه ریزی برای مقابله با بیماری‌های ایدز را با توجه به تعداد بیماران و مبتلایان به ایدز انجام دهد و با این رویکرد فعالیت‌ها را انجام دهد، این گونه برنامه ریزی‌ها یک تفکر علمی است.

وی خاطرنشان کرد: سیاست صحیح و درست این است که همه مردم جامعه آموزش ببینند و اطلاعات لازم را در اختیار داشته باشد، هر کسی در هر جایی ممکن است با تهدید جدی مبتلا به ایدز مواجه باشد.

مدیرگروه بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی سمنان ادامه داد: سیاست ما در بیماری ایدز با سایر بیماری‌ها فرق می‌کند، گروه خاصی و تعداد خاصی از بیماران نباید مدنظر باشد، باید برای همه مردم جامعه برنامه ریزی کرد و آموزش و آگاهی بخشی در این زمینه تمام مردم جامعه را شامل می شود و همه باید تحت پوشش قرار گیرند.

رهبر تصریح کرد: گروه میانسال و جوانان باید در اولویت قرار گیرند، اما این به این معنی نیست که چون جوانان و نوجوانان بیشتر در معرض خطر و آلودگی هستند فقط باید برای آنها برنامه ریزی کرد، باید برای همه گروه‌های سنی، زنان، مردان، کودکان، کودکانی که متولد خواهند شد، نوجوانان و جوانان برنامه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: بیماری ایدز در استان سمنان روند افزایشی نداشته است و تقریبأ عدد ثابتی نیز در این مورد وجود ندارد و این به خاطر این است که تعدادی از بیماران مبتلا به ایدز در استان سمنان از گروه‌های مهاجر هستند.

مدیر گروه بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی سمنان ادامه داد: بحث کاهش آسیب، آگاهی و آموزش از بحث‌های اولویت دار در بیماری ایدز است که باید با تلاش و همکاری همه دستگاه‌ها و ادارات و نهادهای اجرایی همراه باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha