چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۰
کد خبر: 61974

سلامت نیوز : یک متخصص زنان و زایمان گفت: زایمان زودرس یکی از دلایل اصلی مرگ و میر نوزادان است. بسیاری از نوزادان متولد شده از این زایمان‌ها فوت می‌کنند و برخی از نوزادان که زنده می‌مانند مشکلات تنفسی و مغزی دارند.

دکتر مهین نجفیان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: حتی در برخی از نوزادان زودرس که بزرگ می‌شوند مشکلات مغزی در بزرگسالی نیز دیده می‌شود.وی افزود: زایمان زودرس در برخی خانم‌ها به دلیل فشار خون بالا، دوقلوزایی، پارگی کیسه آب یا ضربه به شکم ایجاد می‌شود. سابقه زایمان زودرس نیز یکی از فاکتورهای مهم موثر در زایمان زودرس است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: برخی مواقع زایمان زودرس علت خاصی ندارد و نمی‌توان برای آن دلیلی یافت. گاه می‌توان با درمان‌های دارویی زایمان زودرس را به تاخیر انداخت ولی درمان دارویی نیز چندان موثر نیست و تنها چند روز زایمان را به تاخیر می‌اندازد.

وی ادامه داد: ‌این چند روز تاخیر موجب می‌شود که بتوان مادر را برای رسیدگی بیشتر به یک مرکز مجهز رساند.نجفیان عنوان کرد: در زایمان‌های زیر 18 سال و مادران نوجوان، زایمان زودرس زیاد مشاهده می‌شود البته سابقه خانوادگی و فامیلی نیز در این زایمان‌ها موثر است.وی گفت: نارسایی تنفسی مهم‌ترین مشکلی است که در کودکان زایمان‌های زودرس دیده می‌شود و مرگ نوزادان نیز به همین دلیل رخ می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha