سلامت نیوز : رییس اورژانس تهران با اشاره به افزایش تعداد ماموریت‌های اورژانس تهران در زمان آلودگی هوا، گفت: اتوبوس آمبولانس‌ها در 6 میدان اصلی پایتخت برای خدمت‌رسانی حاضر هستند.

دکتر هوشنگ فولادی در گفت‌وگو با (ایسنا)، در این رابطه افزود: به دلیل اینکه بسیاری از بیماران خودشان مستقیما به بیمارستان‌ها و یا مطب‌های نزدیک محل زندگی‌شان مراجعه می‌کنند و بسیاری از بیماران نیز از تهران خارج شده‌اند، نمی‌توانیم آمار دقیقی از افرادی که به دلیل آلودگی هوا دچار مشکل شده‌اند، ارائه دهیم.

وی ادامه داد: بیشتر مراجعان به مراکز درمانی، افراد سالمند بوده‌اند؛ زیرا آلودگی هوا باعث کاهش اکسیژن که گاز اصلی سوخت و ساز بدن است، می‌شود و افراد سالمند که ریه‌های ضعیف‌تری نسبت به جوانان دارند، کمتر اکسیژن مصرف می‌کنند.

رییس اورژانس تهران با بیان اینکه مشکلات تنفسی در نوزادان و کودکان نیز مشاهده می‌شود، افزود: علاوه بر آن مادران باردار به دلیل اینکه اکسیژن بیشتری نیاز دارند، در معرض خطر بوده و باید تا می‌توانند از خانه خارج نشوند، زیرا هوای آلوده علاوه بر مشکلات تنفسی، به دلیل وجود سرب و ذرات معلق روی سلامت جنین نیز اثر می‌گذارد.

فولادی با بیان اینکه در شش میدان اصلی شهر اتوبوس آمبولانس‌هایی مستقر شده‌اند، افزود: این اتوبوس‌ها خدماتی از جمله اکسیژن‌تراپی به مردم ارائه می‌دهند.به گفته وی، میادین انقلاب، آزادی، امام خمینی (ره)، رسالت، تجریش و میدان امام حسین (ع) محل استقرار این اتوبوس‌ها هستند.

رییس اورژانس تهران در ادامه اظهار کرد: به مردم توصیه می‌کنیم که از ترددهای غیر ضروری در سطح شهر اجتناب کرده و از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند. همچنین از لبنیات، شیر و ماست کم چرب، میوه، مرکبات و سبزیجات بیشتر استفاده کنند.فولادی ادامه داد: همچنین بیمارانی که دچار بیماری‌های مزمن ریوی مانند آسم هستند نیز باید حتما داروها و اسپری‌های خود را همیشه همراه داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha