دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 6198

بررسی ها نشان می دهد ، زنان مبتلا به میگرن که نسبت به نور حساس هستند بیشتر در معرض سکته قرار دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، متخصصان دانشکده پزشکی دانشگاه مریلند دریافته اند چنانچه زنان، مبتلا به میگرن و حساس به نور باشند و سیگار بکشند و از داروهای جلوگیری از بارداری نیز استفاده نمایند احتمال بروز سکته در آنها افزایش قابل ملاحظه ای می یابد.

بررسی های انجام شده در سازمان بهداشت جهانی نشان می دهد ، میگرن از جمله سردردهایی است که عوامل ارثی و ژنتیکی در آن بسیار موثر است و هنگامی که مواد شیمیایی از بخشهای درونی مغز ترشح می شوند موجب بروز تورم اعصاب و رگهای خونی سر شده و دردناک می شوند.

بر اساس این گزارش ، تا کنون مشخص نشده که حملات میگرنی چه موقع شروع می شود و چه مدت طول می کشد اما در برخی افراد مرتبا ایجاد می شود و در برخی دیگر ممکن است فاصله دو حمله به یک سال هم برسد.

تحقیقات نشان می دهد ، علائم سردردهای میگرنی در اکثر افراد، سردرد شدید همراه با حساسیت به نور و گاهی حالت تهوع می باشد که در کودکان با درد شکم نیز همراه می شود. که این دردها اصولا بین 35 تا 45 سالگی به اوج می رسد و با افزایش فشار خون نیز همراه می شود که در افرادی که سابقه فشار خون بالا و بیماریهایی نظیر دیابت ندارند ممکن است این نوسان ناگهانی فشار خون و فشار به رگهای مغز موجب بروز سکته شود.

متخصصان دریافته اند ، افزایش احتمال بروز سکته در زنانی که داروهای جلوگیری از بارداری استفاده  می کنند و سیگار می کشند ، ممکن است تا 7 برابر افزایش یابد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha