سلامت نیوز : شهرستان جهرم علی‌رغم آنكه یكی از بزرگترین شهرستان‌های استان فارس به‌شمار می‌رود، اما از داشتن یك مركز كاردرمانی ویژه معلولان محروم است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ این شهرستان علی‌رغم با توجه به داشتن شمار قابل توجهی معلول و فعالیت‌های مختلف اعضای این جامعه در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی و هنری، هنوز از داشتن یك مركز كاردرمانی مستقل و ویژه، محروم است.

مادر یکی از معلولین جهرم به ایسنا گفت: شاید آغاز یک مرکز کاردرمانی در جهرم به کم شدن معلولیت فرزندان ما کمک کند سالها قبل جهرم یک کاردرمان داشت که به علت کمبود امکانات به شیراز منتقل شد.

وی افزود: امروز برای فعالیت‌های کاردرمانی معلولین باید به مراکز خصوصی شیراز برویم که برای همه سخت و بسیار هزینه‌بر، زمان‌بر و مشكل است.این مادر که فرزندش 40 درصد معلولیت دارد از مسئولین استان فارس خواست برای بهبود امکانات مدرسه استثنایی جهرم و فعالیت مرکز کاردرمانی در جهرم کمک کنند تا معلولین از نعمت یک کاردرمان و این مرکز درمانی محروم نباشند.

رئیس اداره بهزیستی جهرم نیز در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: بهزیستی برای خدمات رسانی به معلولین همیشه خالصانه تلاش کرده تا عدالت اجتماعی در حد توان برقرار شود.حمیدرضا آزرمی افزود: معلولان در انجام برخی کارها و فعالیت ها نه تنها از افراد سالم کمتر نیستند بلکه در برخی موارد نشان دادند بهتر می توانند مسئولیت محوله مدیریت کنند.آزرمی از نگاه موجود نزد برخی مسئولان در مواجهه با معلولان و مطالبات آنان انتقاد و اضافه كرد: قانون جامع حمایت از معلولان متأسفانه به درستی اجرا نمی شود.

او گفت: به علت اجرا نشدن این قانون بسیاری از فعالیت‌ها و هزینه‌های بهزیستی بی‌نتیجه مانده است، به عنوان مثال سالیانه هزینه هایی صرف پرداخت شهریه دانش آموختگی افراد تحت پوشش در دانشگاه ها می‌شود و این عزیزان فارغ التحصیل می شود اما جذب بازار كار نمی‌شوند.

آزرمی لزوم اصلاح این نگاه را یادآور شد و تصریح کرد: در جهرم طی 13 سال اخیر هیچ نابینایی وارد بازار کار نشده است و معلولین جهرم با داشتن توان بالقوه ورزشی و کسب مقام های کشوری و آسیایی از داشتن حتی یک متر فضای ورزشی اختصاصی در این شهرستان محروم هستند.

رئیس اداره بهزیستی جهرم همچنین تعداد معلولین این شهرستان را بالغ بر  2 هزار و 443 نفر اعلام و لزوم حمایت بیشتر توسط مسئولان را یادآور شد، و تصریح كرد:  اگر نیمی از قانون حمایت از معلولین هم اجرا شود در وضعیت زندگی این عزیزان پیشرفت خوبی حاصل می‌شود.

آزرمی افزود: در جهرم 866 معلول جسمی حرکتی و 460 معلول ذهنی داریم که در حد توان بهزیستی از این عزیزان حمایت کرده است البته هرچه به جامعه معلولین خدمت شود کم است.رئیس اداره بهزیستی جهرم همچنین تعداد افراد مبتلا به چندمعلولیتی در این شهرستان را 434 نفر بیان و خاطرنشان كرد: در این شهرستان 90 نابینا و 80 معلول روانی حضور دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha