سلامت نیوز : رئیس واحد بیماری‌های تنفسی وزارت بهداشت گفت: کودکانی که مبتلا به بیماری بودند و بیماری آن‌ها کنترل شده بود در این هوای آلوده بیماری آن‌ها از حالت کنترل خارج می‌شود و و حتی گاهی ممکن است باعث بروز حملات بیماری همانند آسم درآن‌ها شود.

مهدی نجمی در گفت‌و‌گو با ایلنا گفت: کودکان و افراد سالمند به عنوان دو گروهی که نسبت به سایر گروه‌های سنی به شدت آسیب پذیر هستند و همینطور ابتلایان به بیماریهای قلبی و ریوی، در این روزهای آلوده سعی کنند حداقل از منزل خارج نشوند.

وی تصریح کرد: اگر این امکان برایشان وجود دارد از شهر تهران خارج شوند و به سفر بروند، درغیراین صورت بجز موارد ضروری در منزل باقی بمانند و خارج نشوند.

نجمی با تاکید بر اینکه در این روزهای آلوده از ورزش کردن و فعالیت‌های سنگین در محیط باز باید خودداری شود، افزود: زیرا این فعالیت‌ها باعث تشدید ورود هوای آلوده به مجاری تنفسی و ریه‌ها می‌شود.

رئیس واحد بیماری‌های تنفسی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: اگر علائم بیماری افرادی که مبتلا به بیماریهای ریوی هستند و همچنین کودکان و سالمندانی که آسم دارند در این روزهای آلوده تشدید شد، به هیچ عنوان به طور خودسرانه اقدام به خود درمانی نکنند و سریعا با پزشک معالجشان مشورت کنند.

نجمی ادامه داد: شاید لازم باشد میزان مصرف دارویشان را تغییر دهند که دراین صورت می‌توانند از بروز حملات بیماری و مراجعه به اورژانس و حتی بستری در بیمارستان پیشگیری کنند.

وی با تاکید بر اینکه به طور طبیعی آلودگی هوا موجب بروز بیماریهای مختلفی می‌شود، افزود: این هوای آلوده کودکان را مستعد مبتلا به بیماریهای تنفسی می‌کند به ویژه افرادی که زمینه و استعداد ابتلا به بیماریهای همچون آسم را دارند در این شرایط ممکن است بیماریشان شعله ور شود.

رئیس واحد بیماری‌های تنفسی وزارت بهداشت تصریح کرد: باتوجه به اینکه در بیماری مثل آسم زمینه و استعداد ژنتیکی وجود دارد وقتی که شرایط محیطی مناسب برای بروز بیماری فراهم شود بیماری آسم بروز پیدا می‌کند وخود را نشان می‌دهد.

به گفته نجمی همچنین کودکانی که مبتلا به بیماری بودند و بیماری آن‌ها کنترل شده بود در این هوای آلوده بیماری آن‌ها از حالت کنترل خارج می‌شود و و حتی گاهی ممکن است باعث بروز حملات بیماری همانند آسم درآن‌ها شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha