سلامت نیوز : مصطفی قانعی در گفت‌وگو با فارس افزود: آیین‌نامه حمایت از شرکتهای دانش بنیان طبق قانون باید توسط دولت تصویب می‌شد که خوشبختانه 2 هفته پیش توسط معاون اول رئیس جمهوری تصویب و ابلاغ شد.

وی ادامه داد: با ابلاغ این آیین‌نامه شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور شناسنامه‌دار می‌شوند و این در حالی است که شرکتهای دانش بنیان به صورت سنتی در پارک‌های علم و فناوری راه‌اندازی می‌شدند.قانعی افزود: برای آغاز به کار این شرکتها ابتدا باید کارگروهی تشکیل شود تا هویت آنها احراز شود.همچنین باید مشخص شود که شرکتهای اعلامی دانش بنیان هستند یا خیر.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: پس از احراز هویت، این شرکتها به صندوق نوآوری و شکوفایی معرفی می شوند.در آیین نامه حمایت از شرکتهای دانش بنیان بندهایی وجود دارد که وظایف این شرکتها را عنوان کرده است.

قانعی تصریح کرد: بیشترین وظیفه رسیدگی و احراز وضعیت این شرکتها بر عهده شورای وزارت علوم و تحقیقات واگذار شده و طبق قانون، رئیس این کارگروه را رییس شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری تعیین می‌کند و نمایندگان وزارتخانه‌های دفاع، علوم و تحقیقات، صنعت، معدن و تجارت و بهداشت، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی و نماینده معاونت علمی ریاست جمهوری در آن حضور خواهند داشت.

وی گفت: از دو هفته گذشته وزارت علوم و تحقیقات سایتی را به نمایندگی از شورای عالی «عتف»(شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری) اعلام کرده و شرکتهای دانش بنیان می‌توانند با ورود به این سایت،ثبت نام کنند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در بیان ویژگی این شرکتهای دانش بنیان اظهار کرد:به شرکتهایی دانش بنیان گفته می‌شود که 70 درصد پرسنل آن لیسانس،فوق لیسانس و دکترا باشند و 70 درصد فعالیت آنها علمی بوده و نتایج فعالیتهای آنها به تولید دانش و ثروت منجر شود.

قانعی افزود: در شرایط ثبت نام این شرکتها اولویت وزارت بهداشت، شرکتهایی است که تولیدات آنها خاصیت ارزبری دارند. تا واردات ارز کم شود اما شرکتهایی که در زمینه های گوناگون پزشکی فعالیت می‌کنند و محصولی جدید را تولید می‌کنند نیز می‌توانند شامل آیین نامه حمایتی شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha