سلامت نیوز : طاهره السادات جعفرزاده در نخستین کنگره بین‌المللی مواد دندانی در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: هفته گذشته آیین‌نامه اجرایی حمایت از شرکت‌های دانش بنیان توسط معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت تصویب شد.بنابراین طبق این آیین نامه افرادی که تمایل دارند شرکت تاسیس کنند یا فارغ‌التحصیلان جوان و تازه کار می‌توانند از طریق این آیین نامه، در مراکز رشد مواد و تجهیزات دندانپزشکی فعالیت کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی ادامه داد: رشته مواد دندانی در زمینه طراحی،ساخت و ارزیابی این مواد نقش اساسی دارد و از سال 81 راه‌اندازی شده است. از سال 86 نیز دانشجویان مقطع دکترا وارد این رشته شدند و تاکنون 3 فارغ‌التحصیل جذب دانشگاههای تیپ یک شده‌اند.

مدیر گروه تخصصی مواد دندانی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه تهران گفت: تغییری که در نظام آموزشی دندانپزشکی به خصوص این رشته اتفاق افتاده این است که به سمت تولید بافت دندان رفته‌ایم و کارهای تحقیقاتی را به این سمت سوق داده ایم.

جعفرزاده افزود: البته بر اساس نقشه علمی کشور وظیفه خود را در تولید مواد دندانی با توجه به تحریم های انجام شده و همچنین افزایش قیمت مواد دندانی که از نرخ دلار هم بالاتر رفته فراموش نمی کنیم.اما در این عرصه نیازمند تولید ثروت و افزایش تاسیس شرکتهای دانش بنیان هستیم.وی افزود: در همین راستا طی سالهای اخیر، 2تا3 آزمایشگاه تولید مواد دندانی تجهیز شده‌‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha