محققان آمریكایی ژنی را كشف كرده‌اند كه می‌تواند ضمن درمان بیماری كبد چرب ، دیابت را تشدید كند و یا ضمن درمان دیابت بیماری كبد چرب را شدت بخشد.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل ازساینس دیلی، بر اساس مطالعات موسسه علوم و فناوری زیستی مركز علوم بهداشت تكزاس و ‪ A&M‬در هوستون، یك داروی كلی مانع از فعالیت ژن ‪ FGFR4‬ می‌شود كه می‌تواند كبد چرب را در افراد چاق درمان كرده و در عین حال با افزایش كلسترول، منجر به بیماری قلبی و دیابت شود.

دارویی كه فعالیت این ژن را افزایش می‌دهد مانع از بروز چربی شكم، بیماری قلبی و دیابت شود اما چنانچه فرد بیش از اندازه غذا بخورد و بسیار چاق باشد، این دارو بیماری كبد چرب را تشدید می‌كند.

كبد چرب كه از عوارض نسبتا ناشناخته چاقی مفرط است، در میان افراد الكلی بسیار شایع است. علایم بیماری كبد چرب در افراد غیرالكلی بسیار چاق، مشابه این بیماری در افراد الكلی است و منجر به هپاتیت، سیروز كبد، سرطان و نارسایی كبد می‌شود.

چاقی ناشی از مصرف بیش از حد غذاهای پر چرب، پیوسته ژن ‪ FGFR4‬كبد را تحریك می‌كند كه این امر بار سنگینی را به این عضو كه تنها مسوول ذخیره موقت چربی‌است، تحمیل می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha