سلامت نیوز : قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اجرای آزمایشی قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در سه بیمارستان کشور در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

دکتر فاطمه اسکویی در گفت‌وگو با (ایسنا)، گفت: درصدد آن هستیم که اجرای آزمایشی تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری را آغاز کنیم. به این منظور اقداماتی انجام شده و ادامه دارد.

وی با بیان این که سه بیمارستان مفید، روانپزشکی ایران و امین اصفهان برای اجرای آزمایشی تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری انتخاب شده‌اند، افزود: جلساتی با روسای این بیمارستان‌ها برگزار و نظرات آنها برای اجرای این برنامه را جویا شده‌ایم. به منظور اجرای این قانون، برآوردهای اولیه اعتباری در حال انجام است و پس از تخصیص بودجه‌های مربوطه، اجرای پایلوت این قانون آغاز خواهد شد.

اسکویی با بیان این که اجرای تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری را به شدت پیگیریم، گفت: تلاش‌ها بر آن است که این قانون به زودی اجرایی شود.

وی همچنین از اقدامات انجام شده در جهت تدوین نقشه جامع پرستاری خبر داد و گفت: جمع بندی‌های نهایی برای تدوین نقشه جامع پرستاری در حال انجام است.

اسکویی افزود: در حیطه آموزش، پژوهش و درمان نیز هیات علمی بالینی پرستاری تدوین شده است. به این ترتیب هیات علمی پرستاری به تدریج در بیمارستان‌ها مستقر می‌شوند و امیدواریم فاصله میان آموزش و درمان از بین برود. این موضوع بی‌تردید در ارتقای مباحث آموزشی و کیفیت خدمات پرستاری تاثیرگذار خواهد بود.

وی همچنین گفت: آیین نامه کارآموزی در عرصه نیز برای دانشجویان پرستاری نوشته شده که می‌تواند در جهت رفع مشکل کمبودهای پرستاری تاثیرگذار باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha