پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۷
کد خبر: 62029

این روز‌ها آلودگی هوا برای بسیاری از افراد مشکلات خاصی را به وجود آورده است. بالطبع افرادی هستند که علی رغم تعطیلی نمی‌توانند در خانه باشند .

آلودگی هوا را با تغذیه جبران کنید
سلامت نیوز : دکتر درستی، متخصص تغذیه در زمینه آلودگی هوا و رفع سموم بدن به سینانیوز گفت: «آلودگی هوا میزان اکسیدان‌های بدن را بالا می‌برد، یعنی مواد موجود در هوای این روزها جزو موادی هستند که سلول‌های بدن را پیر، شکننده و سرطانی می‌کنند به همین دلیل ما نیاز داریم در غذاهایی که مصرف می‌کنیم مواد آنتی اکسیدان را بیشتر قرار دهیم.»

وی در ادامه با بیان اینکه باید میزان اکسیدان‌ها را در غذاهای مصرفی کاهش دهیم یادآور شد: «مواد حاوی اکسیدان بیشتر درغذاهای سرخ شده وجود دارد. به همین دلیل باید مواد غذایی سرخ شده به خصوص سیب زمینی، در این ایام که آلودگی زیاد است به حداقل برسد.»

به گفته دکتر درستی، افراد باید از مصرف ته دیگ، نان و یا شیرینی که حتی به میزان کمی سوختگی دارد (به دلیل اکسیده شدن) خودداری کنند.

متخصص تغذیه با تاکید بر اینکه در زمان آلودگی باید به مسائل تغذیه‌ای بیش از قبل توجه شود، گفت: «در درجه اول مصرف سبزیجات و سپس میوه باید در اولویت مصرفی افراد قرار گیرد. به افرادی که بیشتر در معرض خطر هستند از جمله سالمندان توصیه می‌شود که قرص و یا مکمل ویتامین C نیز مصرف کنند تا بتوانند با دریافت این ویتامین عوارض آلودگی هوا را تا حدودی کاهش دهند.»به گفته وی، مرکبات دارای منبع ویتامین C هستند که بایستی روزانه مصرف شود.

دکتر درستی گفت: «ویتامین A به دلیل آنتی اکسیدان‌هایی که در آن وجود دارد بسیار برای دفع سموم بدن موثر است. گوجه فرنگی، میوه‌های رنگی به خصوص خرمالو و انگور قرمز دارای آنتی اکسیدان‌های بسیار قوی هستند که در ایام آلودگی هوا مصرف آنها نسبت به سایر اوقات بیشتر توصیه می‌شود.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha