پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۳
کد خبر: 62031

در مقایسه منصفانه کمبود دارو در کشور کمتر از ماه گذشته و موارد کمبود ما در حال کاهش است.

کمبود دارو برطرف می شود ؟
سلامت نیوز : دکتر شانه ساز، معاون دارو سازمان غذا و دارو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود:در مقایسه منصفانه کمبود دارو در کشور کمتر از ماه گذشته و موارد کمبود ما در حال کاهش است.

وی با بیان این که اگر تامین مواد اولیه صنایع دارویی در اوایل سال با تخصیص حداقل ارز حل شده بود ما یقینا با شرایط بازار دارویی امروز مواجه نمی شدیم گفت: تامین مواد اولیه در حال تامین است و با کمک بانک مرکزی در یکی دو ماه آینده شرایط بهتر می شود، بخش عمده ای از داروهای ضد سرطان و واکسن آنفولانزا تامین شده است.

وی ادامه داد: ما سال گذشته به خاطر اینکه چون محدودیت واردات نداشتیم هر فردی می توانست بدون نسخه به داروخانه مراجعه کند و آن را خریداری کند ولی امسال به خاطر محدودیت ها تا امروز 700 هزار دوز واکسن آنفولانزا وارد کشور شده و در داروخانه های منتخب در اختیار افراد نیازمند با ارائه کارت شناسایی و نسخه قرار می گیرد.

شانه ساز با تاکید بر این که محموله ای از واکسن آنفولانزا در گمرک است که وقتی وارد چرخه توزیع شود شرایط بهتر می شود عنوان کرد: فقط بهتر شدن شرایط منوط به این است که تامین ارز به این روندی که در طی 2 ماه اخیر صورت گرفته انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha