سلامت نیوز : سخنگوی جمعیت هلال احمر اعلام کرد: بزرگترین شبیه ساز زلزله در جهان توسط مبتکران ایرانی و با همت جمعیت هلال احمر ساخته شد.

پویا حاجیان در گفتگو با مهر اعلام کرد: بزرگترین شبیه ساز زلزله در جهان توسط مبتکران ایرانی و با همت جمعیت هلال احمر کشور در استان خراسان رضوی ساخته و صبح امروز با حضور رئیس جمعیت هلال احمر افتتاح شد.
وی افزود: این سامانه شبیه ساز توانایی شبیه سازی زلزله‌هایی با قدرتهای مختلف را دارد و در مجموع با برقراری یک فضای واقعی از زلزله می‌تواند آمادگی افراد را برای مقابله با زلزله ارتقا دهد.
 
این شبیه ساز زلزله با ظرفیت 250 نفر می‌تواند زلزله‌های یک تا 7 ریشتری را شبیه سازی کند که با این ظرفیت افراد (250 نفر) در نوع خود در جهان نمونه‌ای وجود نداشته و این در حالی است که پیش از این بزرگترین شبیه ساز زلزله در جهان در کشور ژاپن بوده که قابلیت آموزش حدود 45 نفر را دارا می باشد.
 
در این شبیه ساز زلزله تمام حوادثی که می‌تواند در زلزله واقعی از جمله ترکیدگی دیوارها، آتش سوزی، ترکیدگی لوله‌های آب، توفان، صاعقه و دیگر موارد رخ دهد برای افراد شبیه سازی شود و تمامی افرادی که در این شبیه ساز آموزشهای لازم را فرا خواهند گرفت از تمام جوانب از جمله پوشش و لوازم ایمنی برخوردار خواهند بود.
 
دانش آموزان، دانشجویان و کارکنان سازمانها و نهادها از جمله افرادی خواهند بود که در گروههای مختلف توسط این شبیه ساز مورد آموزشهای امدادی برای مقابله با زلزله قرار خواهند گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha